Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 732 ggr
johan
0

Typiskt...

De senaste dagarna har det varit kallt och fint i Stockholm. Varje morgon när jag springer till tunnelbanan har jag haft lust att strunta i jobbet och gå ut med kameran istället.

Idag kom äntligen dagen så man kan sluta i tid och hinna ut medan det fortfarande är ljust och då är det nollgradigt, mulet och så mörkt att min kompaktkamera behöver blixt för att ta en bild på ett snöigt träd.

Väder kan vara så irriterande ibland…

Mvh // Johan

AktieTrader
0

Ja visst är det irriterande.

Själv tycker jag värdret är mycket irriterande hela december till mars :-(

Robert
0

"In overcasting days all amateurs put their cameras away waiting for a sunny day, while professionals take a advantage of the opportunity."

Hämtat från min fotokurs :)

Hälsningar

Robert

bjorsa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skönt att man inte är ensam om problemet ,Nu dom sista dagarna eller skall man säga dom första dagarna på året så har de blivit härliga frostformationer i allt men de går ju inte att fota :-(för när jag tittar så ser jag prussian blått och crimson rött på himmlen men de ser inte kameran ok de e svaga nyanser men jag antar att de beror på de obefintliga ljuset vi har nu

Den här bilden en vanlig bild över åkern mitt på dan ser ju inge kul ut

fortsättning i nästa inlägg

bjorsa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om jag sedan tar bilden och kör den i paint shop pro 8 i one step photo fix ja då blir den ju i princip svart vit och dessutom grynig men skönt att höra att man inte är själv om problemet .

Kaanske stativ och längre exponeringstid skulle vara något eller så väntar man på den där lampan som ibland tittar fram :-)

mvh/frustrerad amatör