Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1312 ggr
Gertmo
0

Gnisslande objektiv

Köpte i början av januari en systemkamera med 18-55 mm och 55-200 mm objektiv. 55-200 objektivet (Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED) gnisslar väldigt, men jag tänkte inte så mycket på det förän nu idag när jag märte att autofokusen började kärva. Är det ngt som jag kan göra åt det eller är det bara att lämna in? Är det normalt att objektiv gnisslar (mitt 18-55 mm gör det inte) eller var det kanske ngt fel på det redan från början? Tråkigt nr det blr så här med nya saker, spec nu när det har tagit 1,5 är för mig att spara ihop till kameran.. Ledsen

tacksam för svar.

broderbluff
0

gå till affären där du köpte objektivet garantin kan ju inte ha gått ut på 20 dagar :)

Howzer
0

Jag vet inte riktigt vad du vill att jag ska rösta på men när det gäller objektivet är det bara att lämna in. Objektiv ska inte gnissla!

Anna
0

Håller med föregående talare. Bara att lämna in! Mitt eget lilla objektiv (18-50) till min Nikon D50 kärvar ytterst lite vid autofokuseringen men inte märkvärt. Hade det varit värre eller/och om det ahde gnisslat hade jag även jag lämnat in det.

Lycka till! MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

AsaHellstrom
0

Du kan väl skriva hur det går? Jag tyckte så otroligt synd om dig när jag läste. Det är verkligen trist när man sparar o sparar o så är det något som blir fel. Berätta hur det går!

Gertmo
0

Jo, det ska jag göra :). Läste om garantin tidigare idag, och vad jag förstod borde det täcka detta. Ska åka in till affären där vi köpte det idag, så får hoppas att det går bra.

Gertmo
0

Jodå, det gick bra, garantin täckte det så objektivet är nu inne på lagning. :)