Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 660 ggr
Azzar
0

Musikalisk fågel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Musikalisk fågel (Moz'art)

Den här bilden är bearbetad i PSElement.
Spännande att se om det gillas eller ej.

Geronim0
0

För mig funkar inte redigeringen, halos runt fågeln och utbrända högdagrar går inte hem hos mig.

Däremot tror jag bilden med en mer varsam efterbehandling skulle bli en riktig höjdare.

Azzar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej GeronimO!

Nu är den här bilden inte tänkt som en dokumentär bild. Så de halos du nämner samt utbrända högdagrar är meningen mot den svarta bakgrunden.

Så här ser originalet ut.

MVH

Assar

Geronim0
0

Jag förstod att den var konstnärligt redigerad, men det funkade inte för mig.

Den andra versionen däremot funkar bättre för mig. Du har fångat måsen i en bra pose med vingarna utbredda. Det ser ut som måsen tar sikte på ditt huvud!

Azzar
0

Ha, det trodde jag också, satt och fikade, kaffe och
macka, den var ute efter mackan tror jag. Men det är något konstigt med bilden, fötterna på måsen syns inte, frågan är om bilden trots allt är överexponerad? Men jag har försökt med RAW-filen, det går inte få fram några fötter.
Tack för kommentarernaGlad
Assar

Geronim0
0

Om måsen är överexponerad eller ej beror lite på hur man ser det. Den solbelysta ovansidan är överexponerad medans skuggsidan har perfekt teckning.

Ett sådant motiv är omöjligt att få perfekt exponerat både i hög och lågdagrar, man får välja och här tycker jag du valt helt rätt som exponerat efter skuggorna då det är undersidan som syns mest.

Fötterna ligger bakåt instoppade i fjäderdräkten för att minska luftmotståndet, åtminstånde ser det ut så.

Azzar
0

Tackar!

Jag tror på dig!

AssarGlad