Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1368 ggr
storost
0

regn - kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller på med att lära mig mer om bildredigeringen. Bilden är tagen förr 1 1/2 år sen med autoläge vid kameran.

Om ni vill förändra bilder, gör det gärna och berätta vad ni har gjort.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

storost
0

bild nr två

min egen hemsida.

MaGi67
0

Tjena storosten!

Jag tog mig friheten att låna din första bild:))

Bilden i sig är helt underbar i sitt drama med de mörka molnen o regnskuren som skönjas! Att du valt att ha den sv/v är ett stort plus.

Jag ökade kontraserna en aning o lade till lite mer mark under himlen. Bilden såg lite avklippt ut även om jag gillade panoramaformatet. Jag vet inte om det blev bra eller dålig men jag brusreduserade också bilden. Kanske skulle jag ha gjort tvärt om?

Ja….vad vet jag…=))

Här är bilden iaf=))

Ja just de…klonade bort den störande kvisten i högra hörnet`=)

storost
0

Tjena Marie

Wow, det är nu värklingen toppen. Mörk, dramatiskt stämmning….. Det ser också bättre ut med lite mer mark som du har gjort. Brusreducering…. i det här hållet har jag aldrig tänkt. Tack för din förbättring och hjälpen.Glad

min egen hemsida.

MonisN
0

Det där var verkligen en dramatisk himmel. Dramatiken förstärks också genom att den är s/v. Bilden Marie har gjort med mer mark var ett plus som jag inte tidigare såg då jag har svart bakgrund, och tyvärr sällan ändrar den färgen. Jag hade nog föredragit kontrast någonstans mittemellan era bilder. Risken med för mycket konstrast är att det ser orealistskt ut.

Bra jobbat båda två!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

storost
0

Tack MonisN!!

min egen hemsida.

MaGi67
0

#4 Håller med dig MonisN att bilden blev i mörkaste laget när jag kollade….jag förstår inte varför alla mina bilder får en mörkare ton när jag laddar upp de här på Ifokus…Har kalibrerad skärm o gjort flera tester på andra sidor o då det ser bra ut…:((

MonisN
0

#6 Det där med färger är en vetenskap i sig. Att bilderna tappar i kvalitet är ju inget ovanligt på webben, men tråkigt när man tycker man åstadkommit något bra. Själv inbillar jag mig att min skärm har bra färger, så det ska bli intressant att se när jag får en ny hur mycket skillnaden är. Om dina bilder ser bra ut på andra websidor kan man ju misstänka att iFokus inte är den optimala sidan för foto.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

storost
0

Jag har jämförd bilder hemma hos mig och med datorn på arbete. Och hemma hos mig är de mörkare. Tyst Nu ska jag också justera bildskärm hemma.

min egen hemsida.