Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 2764 ggr
Nozar
0

Tappat linsskyddet!

Igår när jag kom hem från att ha sovit över med några kompisar och varit på ridskolan och fotat när dom tävlat så märker jag att mitt linsskydd fattas. Och jag letade lite på ridskolan om det var där men jag har gått runt så mycket så det kan ju ligga var som helst! Det räknas ju inte i försäkringen antar jag?

Vet någon om man kan få ett nytt på något vis och isåfall hur och var? Eller går det att köpa?

Quiila
0

Tråkigt att du inte kunde hitta ditt linsskydd.
Det finns att beställa på ex. Cyberphoto, tvspelsweb m.m.

~Quila Roze~

ggroen
0

#1 … bör även finnas på "vanliga stationära" (okej, det lät fel.. men inte webaffärer utan affärer du kan gå till ahha) affärer och är dessutom inte särskilt dyrt.

omg vad jag känner mig duktig på att förklara (;

Limpan4all
0

Jag använder aldrig linsskydd, däremot använder jag alltid ett skyddsfilter.

Inkanyezi
0

Objektivlock är ett bra sätt att hindra att smuts hamnar på frontlinsen. Filter har den otrevliga nackdelen att de, speciellt vid motljus, orsakar reflexer som sänker kontrasten och kan vara störande.

För att slippa tappa objektivlocket, kan man sätta fast det med ett snöre som man knyter om objektivet eller kameraremmen. Ett smalt polyestersnöre, som det som brukar vara till persienner, funkar fint för att slippa tappa locket. man borrar ett litet hål där man sticker igenom snöret, knyter en knut och klistrar tätt intill locket genom att dra i snöret när man har satt en droppe klister invid hålet på insidan. Det finns också såna snören att köpa, med självhäftande fäste, men det är enkelt att improvisera.