Irriterande problem...!
Har ingen aning om jag är i rätt fokus nu o frågar men jag gör ett försök.
Jag fotar i RAW o när jag ska ladda ner bilderna till datorn vill jag att canons eos utility RAW handteraren ska fixa nedladdningen, vilket den också gör…
Problemet är att även PS drar igång o förhindrar hämtningen!!!
Hur sjutton bullar får jag bort det?
Ska säkert kryssa i nån ruta men jag vet inte vart..:((
Hoppas ni förstod frågan:)

Jag förstod, eftersom jag har haft liknande problem. Jag löste det i början genom att tacka nej till Photoshops program för nerladdning, och så småningom hittade jag en registerpost att ändra så att den automatiska funktionen kopplades bort. På senare versioner av Photoshop ska det gå att med inställningar ändra så att Organizer inte öppnas. Själv vill jag helt enkelt använda filhanteraren för att tanka ner bilder till datorn, så att jag vet vad som händer. Alla automatiska nerladdningsprogram har i mina ögon brister, men om du vill använda Canons program så får du trassla dig igenom menyerna och hitta verktyget där du kan koppla bort Photoshops nerladdning. (Jag har version 3, och där saknas den finessen.) Mycket irriterande. Men i inställningarna ska du säkert kunna hitta preferenser för hur bilder laddas ner.

Aha…tackar så otroligt mycket för bra info!!! 

I de vanliga program hittar du möjligheter att ändra nånting under "vertyg" - "inställningar". Vid Photoshop finns det säkert också sånt drop-down-menu med "inställnigar" eller "optioner" i. Förmodligen hittar du ändringsmöjlighet där.
Vänliga hälsningar Stephan