Foto iFokus

Foto

Etikettmjukvara
Läst 3125 ggr
MiGardet
2

sortering av bilder/program?

Vilket program är bra på att sortera bilder? För Mac-versionen av Elements följer Bridge med och den gillar jag inte alls. Finns det andra bra alternativ för sortering och översikt?

Har testat Iphoto och Picasa men är inte riktigt nöjd med någon av dem. Tycker de lägger till så många "tjusiga" funktioner att det blir oöversiktlig av det - typ sortering på ansikter och så.

Hur gör ni?

Janne64
0

FastStone Image Viewer är hysat snabb, de företaget har fler bra gratis produker.

dijete
0

Jag använder CS3 version av Adobe Bridge för att importera, säkerhetskopiera och sortera bilder. Jag gillar den mycket Skrattande

Dock har jag hört mycket bra om FastStone's produkter som tidigare pratar om.

MiGardet
0

FastStone verkar bra - enkel och översiktlig - men jag hittade inte någon Mac-version?

bildochfoto
0

Bibble kostar men använder det system som operativsystemet har. Finns för båe windows, Linux och Mac..

Det är egentligen ett Rawkonverteringsprogram men funkar även för jpg.

MiGardet
0

Tack för tipset! Har precis laddat hem det och skall prova lite.

Såg att det tar mina raw-filer så det är en bra början. Priset var inte så farligt heller och det verkar ha en hel del trevliga funktioner.

bildochfoto
0

Det är billigare än Lightroom och snabbare…det ska komma en Lite version som säkert är bra för de flesta

Martin
0

Jag följer tråden med intresse, då ett av mina mål för året är att bli bättre/effektivare i hanteringen av mina bilder.

Börjar även läsa en distanskurs angående bildredigering för digitalfotografer för att bli bättre på den biten.

mvh Martin