Kritik - Vinterporträtt
Spontant taget foto (utan reflektor) under dagens elevs val (som såklart är…..foto!).
Har efterbehandlat till 98% i acr, lättat upp skuggor, skärpat upp ögonen etc.
Övrig behandling är kloning av irriterande föremål.
Med tanke på att det var en ganska spontan bild är jag riktigt nöjd, nu vill jag hör alla andras åsikter också.

Jag tycker bilden är jättefin, nåt soft och tjusigt över det hela. Kanske hon har lite för mycket rödtoner i ansiktet för min smak.
När jag såg tumnageln tyckte jag det såg ut som en fischeyebild, tagen uppifråm då det svarta såg ut som hennes kropp =)

Ett mycket lysande exempel på ett snapshot
En aning för skarp i kontrast för min smak men bilden i sig är kanonbra!! Välkomponerad o fina softa vinterfärger!
Mvh MaGi67
Man tackar man tackar =)
Ska minska lite på kontrasten och öka mättnaden lite så får vi se hur det blir!
Fin bild! Gillar speciellt bra hur hennes krage ser ut som ett hjärta och färgen på den återkommer i hennes ögon.

Håller med ovanstående i kritiken, bra!
Dock undrar jag.. får ni ha foto?
Jag fick ha fotografisk bild en gång, inget mer..
haha, jag på bilden då! för er som är intresserade 
Vad söt du är! Får mig till att tänka på en vinterälva - du vet de som har hjärtformiga blomblad runt halsen och som brukar synas i skogen 
#4-5 Jag får fortsätta att tacka för kommentarerna =)
#5 Japp, det har vi
Vi får gå runt med kameran i området runt skolan och göra lite vad vi vill, woho!
#7 tack så jätte mycket :D
#8 tack för den roliga dagen idag :D haha!
#10 hahhaha!
#12 Tyvärr gillar jag inte detdär resultatet, hon är alldeles för mörk i ansiktet och hennes ögon ser svarta ut..
#12 håller med NikkieNikon, mitt hår försvinner in i jackan!
Jag tycker nog bild i #10 är bättre som motivval. Mer spontan och inte så planerad. Men sen beror det givetvis på vad Du ville få fram med bilden.