Orkidé med fusk macro
Väldigt snygg bild, och färgerna är otroliga! :D

Fin bild där bildochfoto. !

#1 och #2: Tackar. Första bilderna med nya objektivet. Hoppas att man får tid att komma ut i veckan och att det blir litet mer ljus…snön kom perfekt här…
Objektivet är litet ljussvagt och snön hjälper upp massor

#3 ok! då är det bara ut och traska i snön då =)
Är det Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro du inhandlat ?
/jimmy

Jepp…stämmer bra det…

#5 .. helt klart prisvärt .. hade de under en tid i höstas, men gjorde mig av med det av nån anledning =)

Nästa steg är att köpa ett stativ som duger. Har fått en del tips.

ok! .. jag har ett manfrott, kulled.. skapligt nöjd med det. men har tyvärr inge tips för övrigt gällande de!
#0 Härlig bild! Vad menar du med "fuskmacro" ?

Emmaa: makrobilderna man kan ta med Sigma 70-300 APO DG kommer nog inte upp i den kvalitet som ett riktigt Makroobjektiv fixar.
#10 Ja men inte är det väl fusk för det 

Emmaa: Nej det tycker jag nog inte. Det är i alla fall kul med ytterligare en funktion i objektivet. Hoppas på klarblå himmel i veckan med snö…håll tummarna..

Fuskmacro menas väl med när det skalan inte är 1:1. Ditt sigma återger i skala 1:2 vid 300mm.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

#13 .. jo så har jag också förstått de!

#16 .. digga getingen !! .. tavelvarning på den ju =?)
/jimmy

Nja lite av skuggorna är blå osv så den blir inte upphängd :)

#18 .. petig ;) .. men men..

#15 Inte för att klaga , men jag tycker att du skulle ha tagit med alla 3 bladen i mitten för att få det man kallar macro 

#0, tänk på att det ljusa i bild drar åt sig uppmärksamhet, försök att antingen rama in huvudobjektet med en ljus ram eller undvik det ljusa helt.
Hälsningar
Robert