Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1826 ggr
Azzar
0

Gangstercitra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett scannat fotografi.

En "Gangstercitra" hittad på Kungsholmen, Sthlm. Fotograferad med Nikon, Nikkor 35mm, Tri-X 200 ASA, framk. Rodinal. Papper Ilford Galerie kartong blankt, tonat med Selenium, lufttorkat, därefter planat under en trave Lexikon i 5 dygn.

MartinO
0

Motorhistoria upptar en stor del av mitt hjärta. (Bli inte förvånade om det dyker upp en ny sajt i ämnet Flört)

En fin detaljbild på en B11. Just detaljbilder på fordon är ovanliga och uppskattas. Jag gillar bruset i bilden.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Azzar
0

Tack för kommentaren:-)!
Ja den är kornig pga att Rodinal gav kornig
film, men ett skarpt korn, som i vissa fotografier är till fördel. Dessutom blev det väldigt skarpt med Rodinal som filmframk. Och billigt blandning på 1-100 en del Rodinal, 100 delar vatten Agfa tillverkade Rodinal, finns under annat märke idag. Det finns snart bara en butik som jag kan handla hos på nätet Photax, har allt för "Riktig fotografi" som dom skriver ;-)

Mvh
Azzar

Janne64
0

Photax ligger här i stan där jag bor ;-)

Men jag tror dom bara har webhandel.

Azzar
0

Tack Janne64!

Jag handlar av dom via nätet. Må den butiken leva länge!

Mvh
Azzar

gurin
0

När jag var liten hade pappa en röd B11 sport. Det finns ganska många kort på mig som liten och den bilen. De är dock lite bleka men med en skanner och lite bildbehandling kan de komma till liv på nytt.

mvh/gurin

MaGi67
0

Fantastiskt vacker bild!!! Gillar den skarpt! Motivet också!!!

Azzar
0

Tack till gurin!

Ja visst går det att fixa till de bilder nu nämner, skulle vara intressant att se.

Mvh Assar

Azzar
0

Tack Mabi67!

Jag blir glad av en sådan kommentarGlad

Mvh
Assar