Kritik - isblomma
Har fotat isblomman i morse och redigerat bilden i Raw-Therapie och Gimp. Jag testar nu med olika inställningar av bländare - ISO och slutartid.
Minolta 5D med Tamron 28-300mm
1/500 sek.
F/11
ISO400
Brännvid 300mm
Vänliga hälsningar Stephan

Ingen som kan ge mig tips, hur jag kan förbättra det?
Inga konkreta tips men bakgrunden är lite för grå - det ser lite trist ut. Kanske det vore trevligare med tydligare svart och tydligare vitt? Mera kontrast alltså?

Tack för rådet. Det ska jag försöka!

Vilka vackra kristaller du fångat!!! Fantastiska mönster kung Bore skapar
Att fota iskristaller på ett fönster är inte lätt! Mitt tips till dig är att försöka på något sätt även få med en mer tilltalande bakgrund också. Tex att solen lyser igenom.
Motivet i sig är otroligt vackert men tappar tyvärr sin lyster när den går i gråskala. Bild nr2 är bättre i kontrastern men ger inte det där djupet som man kanske önskar.
Kompositionen ä helt okej, kanske skulle du placerat den stora "rosen" lite mer åt mitten. Rätat upp horisonten en aning, nu lutar bilden åt höger.
Kamera inställningarna du använt är bra, du hade nog klarat dig med lägre ISO men det finns inget brus i bilden som stör. De man ser är att fönstret kanske borde få sig en rengörare till våren;)))
Finns kristallerna kvar så prova igen 

Tack för kritiken och tippset! Jo, isblomman finns kvar och när vi har solsken igen, ska jag testa med ett par bilder till.
…… ja, fönstret kommer att rengöras nu på våren - som vanligt.