Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1170 ggr
Buuc
0

Kritik - 'Oplanerade' bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två bilder som jag "råkade" ta, som jag egentligen tycker blev misslyckade, iallafall den första, men jag vill ändå ha kritik.

Den första bilden råkade jag inte precis ta, jag ville ta ett kort på vägen och det blev snett och fult och allt, bara för att inleda en serie av bättre foton (som egentligen inte heller blev så bra).

Den här bilden var hur ful som helst, så jag redigerade den något extremt och rätade upp den. Tyvärr sparade jag inte orginalet, jag vet att jag måste bättra på det, men orginalbilden var inte fin alls.

Jag vet inte riktigt om bilden är så intressant heller.

Buuc
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den andra bilden råkade jag faktiskt ta, råkade klicka och poff, det blev ett foto där lilltjejen tillochmed gjorde sig "snygg". Jag har bara höjt kontrasten ungefär 1% och förminskat den. Jag har faktiskt sparat orginalet (jag börjar bli bättre på det!). Dock lät jag bli att beskära för jag är inte bra på att ta porträtt och.. vet inte riktigt hur jag ska beskära en redan tajt bild.

Var så goda och bekräfta om bilderna är misslyckade eller inte. ;)

MiGardet
0

Första bilden är för mörk - man ser inte så mycket där.

Andra bilden är kul - det var en snygg grimas du fick där och kul att se att tjejen har målat! Sedan känns det lite som om du har lämnat en tom yta bara för loggan uppe till höger? Det kan jag störa mig på. Bättre att beskära lite av handen tycker jag.

Buuc
0

#2 Okej, tack! Nja, jag lade bara loggan där för att det fanns plats där.. Som sagt ville jag inte beskära. Om jag ska beskära bort den delen av handen, måste jag inte beskära bort på höjden också, för annars blir bilen för fyrkantig?

Tycker den här bilden var lite knepig att beskära för jag skulle inte vilja få den fyrkantig eller flickan centrerad.. Obestämd