Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 2291 ggr
Qabang
0

Kiwi, min valp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I fredags fick jag hem min lilla valp, Kiwi. Och då tog jag självklart fram kameran. Jag fick dock redigera ögonen i Photoshop, då pupillerna blev röda. Ändå hade jag anti rödaögon, hm.. Men här får ni ialf en bild att dregla över *ler*, visst är hon fin?

Någon som vet varför den fick röda ögon, fastän jag hade inställning på anti rödaögon? Tycker det är väldigt irriterande att hela tiden behöva redigera bilden. Och så tycker jag dessutom inte att den får sin naturliga färg på pupillen, den ska nämligen vara mörk mörk blå och inte grå/svart.

jojjehanna
0

Gud så söt! Vilken ras? Jag har upplevt detsamma problemet med röda ögon med min 10D (Canon). Har fått för mig dels att den funktionen inte är helt 100% (viket vi ju märkt) och dels att man kanske väntar för länge med att ta fotot och då hjälper det inte. Vet inte om det stämmer.

__iE
0

ååh vad söt! :P

snygg ögonfärg också, ååh.. vill ha! :P

Qabang
0

#1 Tackar, det är en Alaskan Husky. Det är ju bara inomhus som det blir röda ögon.. Det är ialf väldigt jobbigt, nu måste man ju sitta och redigera 100 bilder - och det är inte alla bilder som går att redigera bort dem röda ögonen dessutom.

#2 Hehe, tack tack :)

smurfan-13
0

Ljuvligt söt sak det där ;)

Har själv en hund som ALLTID får lysande röda ögon om man använder blixten. Han ser ut som en riktigt liten djävul på denna bilden tycker jag :)

[Quellii]
0

Jättesöt hund du fått Qabang! :) Hon kommer nog bli väldigt vacker när hon blir vuxen..!

#4 Den såg verkligen skrämmande ut xD

Robert
0

#0, röda ögon får du när blixtljuset studsar mot blödkärlen i ögat. Bästa sättet och undvika det är att ha blixten från kameran en bit.

Hälsningar

Robert

Dessan
0

Väldigt fin och söt valp du har! Underbar =) Skickar med en bild på när min lilla Fanny var valp.

FeliciaS
0

Nämen guuud så underbar Kiwi är! Cool

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Niklas
0

#7: Jättesöt. Vad är det för ras? Det ser ut som Bernersennen.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Quellii]
0

#9 Bernersennen?! xD Det är ju en Alaskan Husky ;D

Anna
0

#10: Du kanske missade att han skrev "#7" innan sitt inlägg? ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Niklas
0

#10: Säger du det så … :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Dessan
0

Hon är en Border Collie, men jag kan hålla med om att hon har färgerna som en Benrner sennen =)

Inte lätt att se när de är valpar =D

Horsegirl
0

Du sa att pupillerna skulle vara mera mörkblå, jag tog mig friheten att fixa till det, vad tycker du?

Verkligen jättesöt!

divansson
0

åååå, vilken söööt!

Qabang
0

#14 Den såg bättre ut ialf! Kanske inte riktigt den färgen, men väldigt nära. Men bättre det än gråa, hehe.

Här är en ny bild på Kiwi, visst har hon förrändrats?

Qabang
0

Njuter av snön..

Qabang
0

Full fart framåt! Är dock inte riktigt nöjd med snön, och att inte huvudet kom ifokus. Och att den inte är så skarp den kunnat vara.

__iE
0

naaw, gullig :P

hahah bilden i #18, ser det ut som han ska trilla :P

jojjehanna
0

Jag tycker att #18 var en jättehärlig bild!