Hur vet jag om objektivet passar?
(Har sökt men hittar inte om det finns en sådan här tråd. Om det gör det, hänvisa mig gärna dit då.)
Det är så att min pappa har börjat att sitta vid auktioner och jag frågade honom om han inte kunde se om han kunde hitta något macroobjektiv till min Sony A100. Han fick upp några av VISION ENGINEERING, men det står inte där och jag har försökt att söka på google men kan inte finna om det passar min kamera.
**MVH Cerrolyn
Jag hittade bara något företag som gjorde mikroskop som kunde kopplas till systemkameror. Skulle nog satsa på macro från någon av de vanliga tillverkarna om jag vore du.
Kul att man inte är ensam med a100.
Hälsningar
Mattias
Ta en titt på CyberPhoto först, då blir det kanske lättare att veta vad du ska leta efter. Till exempel så är väl Tamrons 90/ 2,8 känt för att vara ett bra macro-objektiv. Men det finns ju fler att välja på till Sony.
Tack, var väl lite min tanke också men de han hittade låg på ca $200
**MVH Cerrolyn
Du kan nog hitta Minolta och sigma 50mm macro runt den prisklassen om du letar lite. Tänk på att det är tull kostander om du köper utanför EU.
/Mattias
Oj, det visste jag inte. Men tack för informationen.
**MVH Cerrolyn
Det gäller även Schweiz som inte är med i EU men som man ofta missar för att det är så självklart en del av europa. Tullverket har en sida där du kan räkna ut tullen men sedan har posten även någon hanterings avgift, inte säker på om DHL eller budfirmorna har det.
/Mattias
Tack så jätte mycket för informationen.
**MVH Cerrolyn