Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 371 ggr
Robert
0

Känsla - Utanför/Ensam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är ensam för dig? Att inte få vara med, vara ensam och utanför dom andra. Blir man ensam för att man inte är som dom andra, för att man är tjock?

Har du några bilder som beskriver ensamhet eller utanförskap?

Hälsningar

Robert

Linda
0

Om man tar kort på sina egna fötter så borde man vara rätt ensam..hmm..

Linda
0

hmm ser ganska konstigt ut en väldans massa ben iaf..kanske jag inte var ensam trots allt..

Robert
0

Linda, om jag var dig så skulle jag ta bort funktionen med datum, det ser inte snyggt ut. Det är rätt enkelt att se när bilden är tagen genom att titta på fildatan.

Hälsningar

Robert

Citron
0

Robert. Man blir lite sorgsen av att titta på ditt foto. Väldigt fint. Hade dock velat se det i störe storlek eftersom man måste koncentera ögonen på ljusen samt flytta fram huvudet närmare dator-skärmen för att se detaljerna.

Jag har en massa fotografier som beskriver ensamhet. Har dock visat de bilderna här på foto.ifokus mer än två gånger. Därför får ni nöja er med dessa två. :)

Ensamhet för mig är när det inte finns någon som är där för en. När ingen vill svara i telefonen. Som på helgerna, när alla är ute på krogen och har kul och jag sitter ensam hemma och har ingenting att göra. Då känner jag mig ensam. Det är dock lite svårt att ta ett fotografi av min kännsla av ensamhet. Därför har jag fotograferat ensamhet i min lillasysters version. :)

Ensama hälsningar
- Jim Johansson

Citron
0

Och här är nästa.

Ariya_IGI
0

#5 Den är riktigt fin, passar bra i svartvitt.

Citron
0

Tog en bild på bussen tidigare idag.
Jag känner mig varken ensam eller utanför på bussen. Men jag ser verkligen många som gör det.

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Robert
0

#7, intressant bild. Du skulle svärta ned belysningen i taket och ljusa upp hon vars linjer konvergerar åt. Om du hade ställt dig i mittgången och kommit ned lite i kamerahöjd, ungefär såsom i din bild så hade det blivit en bra vinkel.

Hälsningar

Robert

ERIR
0

#7 En höjdarbild! Vem sitter på bussen, vad tänker dom på, vart skall dom åka, vad händer när dom stiger av bussen - möten, jobb, skolan, driva omkring…?

bosse
0

Jag kommer ihag att min forsta tanke var,nar jag sag detta fagelbo, hur kan nan overleva har i Empty Quarter langt borta fran civilsationen? Var hittar den sin foda? En riktig eremit!

bosse

Robert
0

#10, du skulle ha fått med öknen som bakgrund och hela trädet, då hade det sett mer ensamt ut.

Hälsningar

Robert

Älskar_hästar
0

Jag tycker att det här stackars hjulet ser ganska ensamt ut ..

Robert
0

#12, bra idé, fint med den röda väggen i bakgrunden. Jag tror att bilden skulle bli bättre om du hade fått med lite mönster på däcket och att skärpan låg på däcket istället för på grässtråna.

Jag misstänker att du lät kameran autofokusera och den tog fokus på gräset istället. Hade du hållt upp kameran lite, hållt in kameran avtryckare halvägs ned och sedan riktat om för att komponerat bilden så hade du fått däcket skarpt.

Hälsningar

Robert

Citron
0

#12. Har du beskärt bilden? För jag tror den skulle bli mycket bättre om du hade med lite mera utav väggen åt både höger och vänster. Den skulle nog även göra sig väldigt bra i s/v.

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Kiara
0

#3 KyssochSkrattande

Staffan
0

Vad duktiga ni är! Jag hittar flera kort i den här tråden som håller jag tycker håller hög klass!

Om ni fortsätter att utveckla ert fotograferande på det här sättet så vågar jag snart inte publicera fler bilder själv… :)

Mvh // Staffan
ps. Citron, nummer #5 och #7 i den här tråden i verkligen bra!

Älskar_hästar
0

#14 Problemet är bara att jag inte vet hur man kan göra en bild s/v när jag inte har Photoshop :/

Staffan
0

Fick mig att tänka på ett uttryck jag hörde för många år sedan och som etsade sig fast i mitt minne;

"Ensam är man bara bland andra människor"

// s

Älskar_hästar
0

#12 Glömde svara på en fråga, nääe, jag har inte beskärt bilden :P

reddie
0

känsla av ensamhet

(fotot är taget med mobil så skärpan är inte den bästa)

Pia
0

reddie, misstänker att den lilla ensamma kakan fick sällskapa de andra i magen ganska snart, eller?:) Vore ju grymt att lämna den där alldeles allena… Kul tanke!