Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 416 ggr
Robert
0

Lek ute i solnedgången

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är skönt nu när dagarna börjar bli längre, det känns hoppfullt på något sätt. Bild tagen exponerad efter bakgrunden, vilket gör förgrunden underexponerad. Fungerar det?

Hälsningar

Robert

emmaa
0

Vilken rolig bild! Hon ser ut som en staty Glad

john-a74
0

ja den art super tycker jag fin som vanligt robert

du ger verkligen fina ideer vad man kan göra ju ler

tack Robert :)

Patrik
0

Fina bilder som vanligt Robert!

/ Patrik

Madde
0

Jättecool bild. Hur gör man när man vill ta såna kort???

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[mingdie]
0

Ja det fungerar Robert. Det jag gillar är att du inte har kört med för hård kontrast utan bilden är ganska mjuk.

Eddie

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4, du gör som jag skrev i #0 :). Superenkelt.

I första bilden (exponerad efter bakgrunden) så var bländaren f/11 för att få ett större skärpedjup.

I bifogat bild är bländaren f/2,8 och skärpedjupet blir kortare vilket gör att bakgrunden blir suddig. Nu blir min dotter än mer framträdande, kanske bilden fungerar bättre, vad tycker du?

Hälsningar

Robert

bildochfoto
0

Grym bildidé och utförande Robert….

Patrik
0

Jag tycker att den första blev bättre… men det är påtvå sätt…. Den andra är bra den med! Glad

BMJ
0

Bra bilder Robert. Den första tycker jag är bäst eftersom bakgrunden är skarp och motiv och bakgrund  tillsammans bygger upp bilden. Det blir en nästan obruten linje. Dock retar jag mig lite på trädet mitt ibilden. Den hade jag klonat bort. Exponeringen är utmärkt. Du kan med fördel maska bort lite av den tomma ytan till höger för att koncentrera bilden mer./Benny

Robert
0

#9, bra idé, bilden är helt obearbetad. Tomma ytan till höger är lite störande, men jag gillar att behålla formatet.

Hälsningar

Robert

Lotta_A
0

Riktigt coola bilder måste jag säga. Har inte sett bilder med denna stil förut :)