Kameraväska?
Jag skulle VERKLIGEN behöva en kameraväska. Men vet inte riktigt vad för någon jag ska köpa. Behöver ingen speciellt stor då jag bara har själva kameran (Canon EOS 1000D) med 18-55mm objektivet + några filter.
Är det någon som har tips på en bra väska som inte är alltför dyr? :)
Satsa på en bra vadderad och vattentålig väska, jag har en crumpler som är riktigt bra av typen axelrem. Fördelen är att man kan svänga bak den på ryggen och dra fram den på höften när man skall ha kameran. Ryggsäck är ju mer bekvämt när man bär runt saker en längre tid men då får man ta av sig den när man skall komma åt något.
Kolla på länken nedan de brukar finnas i lite olika affärer, dock är de kanske inte de billigaste väskorna men jag har bra erfarenhet av den jag har så jag rekommenderar dem iaf.
/Mattias
Slingshot väskor kombinerar ryggsäckens fördelar med axelväskans smidighet på ett bra sätt. Hänger på ryggen som en ryggsäck (nästan) och kan vridas fram på magen för att komma åt kamera etc när man behöver den.
Kanske lite för mycket för endast en kamera men om utrustningen skulle växa så kanske?
Någon mer som har lite tips? :) Känner att jag tror inte att jag har råd med de där crumpler väskorna :(
Mitt tips till dig är att åka till en stor fotobutik eller något liknande MediaMarket, ElGiganten, OnOff osv. där det finns många modeller och storlekar som man kan känna och klämma på.
Nä de är lite dyra (Edit: Crumpler alltså, inte som svar på inlägget ovan). Lowepro har väskor också finns på classe tex. har en sådan där för bara kameran den går på 279:-
http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=88714422
/Mattias
#5 Det där är nog mer min prisklass :) Jag har bara 1050 i månaden och måste köpa mat och sånt. Så det är lite svårt att köpa riktigt dyra saker. Haha.

Jag har sett att på netonnet ska dom ha riktiga Canon väskor, vet dock inte hur stor den är, men det står att det ska få plats kamera objektiv blixtar. kostar nog om jag inte minns fel ca 599 kr och då fick man nått annat till också tror jag ^^