Nä, jag gillar det inte heller
Antingen har man mer eller mindre frusit inne, eller snöat inne, eller både och. Har i alla fall varit ute och letat fram bilen i snön. Några foton lär det inte bli idag, inte ute i alla fall. Tror jag ……. man vet aldrig…

Känns inte så där riktigt motiverande att gå ut idag. Jag som har gett ett årlöfte om att ta en bild varje dag under ett helt år…!
Hoppas att bilen startar för det blir nog fotografering genom rutan i så fall.

Hos oss var det -31°C kalt - bara några kilometer bort från dig #2
Vänliga hälsningar Stephan
Ja Usch…vad kallt det är! Och i natt ett tag var det -29,4…
.
Jag har ändå gått ut och fotat lite bilder, för jag kunde inte låta bli, för jag fick hem mitt nya objektiv igår…
Ha det bra i kylan!!
//Lodjuret

#3 Aha, jag visste att det fanns en anledning till att jag flyttade till varmare breddgrader;))
#4 Åh vad roligt med nytt objekt!!! Vad blev det?

hahaha, det är bara köra med dubbla långkalsonger:)
#3 Usch vad kallt
.
#5 Det blev ett 100mm f/2,8L macro IS USM
Själv har vi runt minus 10 här nere och det är inte allt för ofta, njuter av det :o)
Kalasfint väder, har inte blivit av att jag kom ut och fotograferade idag men funderar på att ta en tur nu - eller så blir det en tur imorgon för vädret lär hålla i sig.
mvh Martin

Termometern i bilen visade -8° när jag körde hem här i Malmö.
Jag var sååå sugen på friterade fiskpinnar och pommes, men frityroljan som förvarades utomhus var bara en hård klump, så det går inte ens att få ned värmeelementet till fritösen. 
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Oj, vad varm ni har. Hos oss var det imorse -29°C….
då behöver man ingen frys längre…….
Här har vi kring -30!
Mvh Ida
www.krusfoto.se

# 10 Haha, så kan det gå:))
Hur som helst är jag VÄLDIGT trött på kalla nu!!
Vill ha macroväder!!
En så där 3-4 minus o soliga senvinterdagar duger bra!!!

#11 & 12. Ni har myggfritt nu eller? 
Här njuter vi av behagliga -16°
#14 Det är nästan så att de håller sig borta, ja ;)
Mvh Ida
www.krusfoto.se

Tänk på att världsrekordet i kyla är strax under (mer än alltså) 80 minusgrader. Vodastovok (eller liknande) i Ryssland.
Svenska "rekordet" på genomsnittstemperatur är -27 grader under en hel månad (i genomsnitt alltså). Det var i Lappland någonstans har jag för mig.
mvh Martin

Haha, min sambo är från Gbrg o han tittar ständigt på termometern, för kallare än så här kan det väl knappast bli tycker han;))
När jag firade nyår i Bruksvallarna nån gång i mitten 80-talet vad det en morgen minus 42 grader. Våran hund som annars älskade vinter o snö, gick ut på trappen o kissade o gick in igen:))
Nää NU vill jag ha värme!!
Här har det hållit sig mellan -15 och -20 den senaste veckan.. Usch, -10 räcker gott för mig! 

#18 Kolyma i Sibirien har uppmätt -98,7?C vilket lär vara rekord..
I norr är det en behagligare och torrare kyla än på västkusten iaf. När det är -15º som det är nu, är det en rå och obehaglig kyla. Skulle gärna byta vår kyla med den som är i norr. Fast inte den som var i Sibirien då förstås..brrr

Håller med dig fullkomligt MonisN!!!
10 minus på västkusten kan jag vara utan!! Hellre -30 i norr!!!
Det går inte att jämföra kyla i norr vs söder genom att bara titta på termometern. Jag drar mig inte gärna till kallare klimat, men en gång var vi faktiskt i Sälen och det var -25º, och det tyckte jag var en skön kyla! Där kunde man vara ute en hel dag, något som är otänkbart här. Så när det blåser, vilket det för det mesta gör här på västkusten, då känns det nog som i Sibirien.