Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 1696 ggr
[eternitys]
0

Kritik - rönnbärskvist

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vara kul att få lite kritik på det här fotot. Var ute i skogen i oktober och fotatde lite. Vissa kort som jag tog tryckte jag bara av utan att titta i kameran. Det här är ett av de korten.

Johan-G
0

Då ska jag ge dig ett tips för att bli en bättre fotograf och kunna ta bättre bilder: Kolla i kameran när du tar kort?

Emaljoh4
0

#1 Eh, personen ville ha lite kritik, lät lite taskigt faktiskt! Obestämd

#0 Hmm… Kanske försöka göra så att fokuset hamnar på de där bären eller vad man ska kalla det, och inte på hela kortet?

Alltså så att bakgrunden blir lite suddig. En annan sak som är bra är att inte ha så många störande saker i bakgrunden. Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Johan-G
0

Menade inget illa men att kolla i kameran är det första steget till att bli en bättre fotograf tycker iaf jag ;)

Bilden har lite rörig bakgrund och fokusen är inte riktigt på bären, tycker jag. Men annars en bra idé!

Emaljoh4
0

Så, du menade inte att bilden var så "ful" att det såg ut som att hon inte hade kollat i kameran när hon tog den?

Det var iallafall så jag tolkade det du skrev. Men det kanske inte var så? Glad

Emaljoh4
0

Såg även nu att bakgrunden var suddigare än motivet! Skäms

var svårt att se, tycker nog att bakgrunden är för virrig och med för mycekt detaljer för att jag ska kunna hålla fokus.,

Johan-G
0

Hon skrev ju själv längre upp att hon inte tittat i kameran när hon tog bilden…

Emaljoh4
0

AHa, ännu något jag missat1

Sofiae
0

Det kan bli en riktig fin bild om du beskär den så att bara den närmaste klasen och grenen kommer med. Pröva dej fram.

[eternitys]
0

Tack så mycket för svaren. Självklart ser man ju bättre om man tittar i kameran. Det här var bara ett test som en kompis rekommenderade att prova på, då man aldrig vet vad man får på kortet. Men bäst är ju att titta i kameran. Ska prova att beskära fotot.