Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 732 ggr
beem
0

Bildbehandling

Kan någon förklara för mig skillnaden på dessa program samt även för- och nackdelar.

Flört

-  Adobe Photoshop

-  Photoshop Elements 3.0

-  Paint Shop Pro

Sorg är kärlek som blivit hemlös

MiaMaria
0

Även Photoshop CS2 Tack =)

bildochfoto
0

Photoshop CS kostar massor…

Photoshop Elements enkelt att använda kostar inte så massor runt 1000 spänn

Paintshop Pro eller Corel Paintshop Pro som det heter nu Kostar också överkomligt…runt 1500 har jag för mig..

GIMP gratis…open source..

Skillnaderna är komplexitet och hur enkelt att använda de.

beem
0

Vad skiljer dem då åt ?

Kan du förklara lite närmare.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

emmaa
0

#3 För att det ska vara värt att köpa Photoshop fullversionen krävs att du lägger ner mycket tid på att lära dig programmet, läsa mycket "tutorials" och böcker för att det ska vara värt pengarna. Photoshop Elements är en version som saknar de mer komplicerade verktygen som finns i fullversionen men klarar definitivt den "vanliga" bildbehandlingen och ganska mycket utöver det också.

Paintshop Pro vet jag tyvärr inte tillräckligt mycket om…

Photoshop är programmet med mest fördelar enligt mig om man har råd att hosta upp 10 000 (eller vågar sig på att hoppa på piratskeppet) Flört

/Emma

BMJ
0

Photoshop CS2 är ett proffsprogram. Det kan otroligt mycket. Mycket mer än vi dödliga behöver och det kostar därefter, runt 10000:-. PS CS3 är på väg och det kan väl ändå mer.

För oss andra har Adobe gjort en bantad version av Photoshop. Senaste versionen är (tror jag) Photoshop Elements 5. Kostar runt 1000-lappen. Det anses vara ett mycket prisvärt program. Det innehåller förutom avancerade bildbehandlingsmöjligheter (dock inte allt som PS CS innehåller) även möjlighet att sortera och katalogisera bilderna. Det finns en hel del annat också som jag inte satt mig in eller använt.

Paintshop vet jag inget om.

/Benny

[mingdie]
0

Flera har redan förklarat skillnaden mellan PSCS och PS Elements. Jag har själv använt Paint Shop Pro på jobbet och det ligger närmare PSCS när det gäller funktioner. Tyvär finns det inte lika bra hemsidor med kurser och hjälp för Paint shop som det finns för dom andra. Så det beror lite på hur kunnig du är på datorer.

Sedan har jag sista tiden jobbat lite med Gimp som bildochfoto nämde och jag börjar bli mycket imponerad av det programmet samt dom plugins som finns. Varför tar du inte och laddar ner det och prövar. Det kostar inget. Gå in på BildochFotos sidor så står det hur man gör.

Eddie