Foto iFokus

Foto

Etikett: övrigt
Läst 318 ggr
Linafoto
0

Hjälp med Canon 350D

Hej hej. Nu har jag äntligen fått min efterlängtade canon :D Jag är total nybörjare och manualen på svenska har inte kommit än (den andra är på japanska) så jag vet itne hur man stänger av blixten, det hoppar ju upp själv inför varige bild. hur stänger man av den? och kan man inte se det man fotar på displayen.

Nu är det så att även kameran är inställd på japanska, kan någon förklara för mig vart man kan ändra det (För det mäste väll gå?) alltså typ tryck på de värktygen och det längst upp till vänster bla bla.

Skulle bli jätte glad för hjälp :D

ahfeldt
0

hej !

Nu har jag ju ingen 350D själv, så jag kan tyvärr inte guida dig till ändring av språk.

På min 30D ligger språkvalet 4é underifrån om du trycker på knappen "Menu", i det gula området.

Men jag kan tänka mig att du för närvarande fotograferar i det "gröna" läget på kameran. Om jag nu inte minns helt galet så är det alltid automatisk blixt i detta läge, så vrid ratten till porträtt, landskap, macro eller någon av dom andra.. så ska du se att du slipper det problemet ..

"rätta mig gärna någon om jag har fel" 

/jimmy

bildochfoto
0

Hmm…min blixt hoppar bara upp om jag trycker på knappen för blixt…

språket ställer du om i meny/inställningar2/första menyraden 

Jimmy har rätt…du fotar i gröna läget och då känner kameran av om du behöver blixt…och då det är mörkt inne och du behöver blixt enligt kameran så poppar den upp

Linafoto
0

Tack så mkt! nu är det på svenska. Men hur var det med displayen, kan man inte se vad man fotograferar där?

ahfeldt
0

nejdu ! det kan du inte =) det är bara vänja dig vad att använda sökaren!  =) lycka till!!

/jimmy

Linafoto
0

jag fotograferar inte i det gröna läget, jag har på macro men blixten envisas fortfarande med att dyka upp x)

ahfeldt
0

#5 .. ok !.. jadu !! då har jag faktiskt ingen aning .. fotar själv enbart manuellt så!

/jimmy

Linafoto
0

Okej, men tack för all hjälp iaf :)

Isak
0

Misstänker just att det har att göra med att du använder baszonens funktioner, dvs. ej p,tv,av,m och a-dep. Eftersom dessa inte är automatikprogram fälls inte blixten upp automatisk. Men har du märkt att det finns ett val längst ned på menyratten som visar att det inte används blixt på det valet ? Annars är det bara att lära sig funktionerna på den kreativa zonen.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

sarae
0

I makro läget har du auto blixt..men inte i landskap eller "ingen blixt"  läget vid ratten.

gigytffyvbk
0

Hej, jag ahr en likadan kamera fast med svensk manual m.m jag kan hjälpa dig att ställa om det

Jene
0

Så här är det… Om du fotar i Auto-läget bedömer kameran att du har låga ljusförhållanden och poppar därför upp blixten. Om du ist vrider reglaget till P ist för Auto så är alla inställningar automatiska, dvs du behöver inte ställa slutartid och bländare, allt är på automatik, fast du slipper blixten.

/Rock on!

Linafoto
0

#11 men då kan man väll inte ändra tilll tex macro läge?

Niklas
0

#12: Nej, inte samtidigt. Att den öppnar blixten beror på att den tycker att det är för mörkt att fotografera utan.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning