Foto iFokus

Foto

Etikett: vilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 979 ggr
Anna
0

Hästar i rörelse med D50 + 18-50

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag och fotade med min nya Nikon D50 i stallet för första gången. Jag använde mig av kitobjektivet 18-50 och sport/rörelse-läget. Det var relativt ljust ute men molnigt.
Här är en bild där min kompis rider. (Magster här på foto.ifokus)

Vad kan man göra för att få mer skärpa på hela hästen, benen ochså istället för bara på kropp och huvud? Jag fokuserade och följde ekipaget med händerna innan jag tog bilden. 

Jag ska köpa ett 55-200 objektiv om ca. en månad och antar att bilderna blir bättre med det - men kan man förbättra dem även med kitobjektivet? 

MVH

Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till. Dock jag som rider nu.

annaattlid.se

emmaa
0

Kitobjektivet är väldigt bra till Nikon D50 tycker jag så jag vet inte varför det andra skulle bli bättre. Jag antar att du får rörelseoskärpa på benen för att de rör sig fram och tillbaka och du inte kan panorera med benen. Kortare slutartid är väl det enda som hjälper skulle jag tro.

Martin
0

Låter som att #2 är på rätt linje. Benen rör sig väl snabbare (fram och tillbaka) än kroppen så att säga. Vad hade du för slutartid?

mvh Martin

Anna
0

Hade inte ställt in slutartiden alls. Kan man göra det på alla lägen eller bara P, A, M, S?

MVH

Anna Attlid

annaattlid.se

emmaa
0

På A kan du bara ställa in bländare. Lättast borde vara att köra på motsvarigheten där du bara ställer in slutare, S, där räknar kameran ut en lämplig bländare efter att du bestämt slutartid! Glad

Anna
0

Haha okej tack. :)

Då ska jag försöka med det nästa gång. Tack :)

Anna

annaattlid.se

Robert
0

#0, hur bra som helst! Bilden hade blivit väldigt tråkig om du hade fryst rörelsen. Bra jobbat med panoreringen!

Robert

Anna
0

#7: Oj, tack så mycket. :) Kan nog hålla med dig lite efter att ha tittat på bilden en stund.

MVH

Anna Attlid

annaattlid.se

Eve
0

Jasp, nu lyckades du sitta kvar i alla fall :P..Haha, jätte fina bilder :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

E_hjo
0

#9 hahaha ;)

Anna
0

#9 #10 haha anade att jag skulle bli lite mobbad för det där ;) Men jo, jag sitter kvar. Iallafall med sadel. Fast red barbacka igår med bara täcke & grimma på WIndy och åkte inte av en enda gång! Haha.

Tack iallafall! Anna

annaattlid.se