Foto iFokus

Foto

Etikettomsajten-ifokus
Läst 2432 ggr
MartinO
0

Månadsbrev Januari 2010

Hoppas att ni alla haft en riktigt trevlig jul och att det fanns några fotorelaterade klappar under granen.

För egen del, så har vi i familjen beslutat att inte ge varandra julklappar. Det är väl tur det, för jag hade nog förväntat mig Nikons nya AF-S 70-200/2,8G IF-ED VR II under granen.Flört

Jag beställde i alla fall en färgfiltersats till min SB-900 Nikonblixt, så det blev i alla fall en liten klapp till mig själv.

Vi har haft en väldigt stor aktivitet under julhelgen på sajten. Statistiken talar sitt tydliga språk. När detta skrivs har vi passerat 14000 i aktivitetsindex. Som jämförelse, så anses en sajt med aktivitetsindex överstigande fem hundra som en aktiv och välmående sajt.

Det är också mycket glädjande att några kunniga och aktiva medlemmar hittat hit och förgyllt sajten med underbara bilder och sakliga inlägg. Problemet är att de allt för ofta kniper tilteln veckans bild, så ut och fotografera och ge dem på tafsen. Flört

Ni missar väl inte Foto iFokus stora fototävling på temat nyår. Bilderna skall vara tagna mellan 31/12 2009 och 1/1 2010.

Tips på litte pyssel i vintermörkret: På den tiden man fotograferade mycket med film hade var fotograf värd namnet en uppsättning filter med i kameraväskan. Även om man kan göra effekterna i bildbehandlingsprogram, så är det många som använder färg- och effektfilter till digitala systemkameran. Dessa filter kan ropas in för en billig peng på auktionssajter.

Om man vill se effekterna med filter, finns detta gratisprogram: Opanda PhotoFilter. Det simulerar ett stort antal filter från Kodak, Hoya och Cokin. Programmet finns endast för Windows.

Till sist vill Värd och Medarbetare önska er alla ett riktigt Gott Nytt År

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

HellviHumle
0

Ett Gott Nytt År till dig också!

Keep up the good work!

HH

Martin
0

Vill också passa på att önska ett Gott Nytt År till dig och dina Medarbetare och jag tycker det är riktigt kul att sajten gått till att bli bra, intressant och aktiv. Det har ökat mitt intresse och gett mig en liten nystart, så det kommer nog snart att börja trilla in lite foton från mig. Sen får vi se om det räcker för att ge prenumeranterna på veckans foto på tafsen, men jag tror mig kunna utmana någon gång i alla fall Skrattande

mvh Martin

Geronim0
0

Riktigt kul att du skriver ut statestik och referenser. Jag syftar på aktivitetsindex och vad som anses som ett välmående forum…
Med de siffrorna kanske dags för Foto I Fokus att gå med i Viktväktarna?
Flört

Håller med om att det är jättekul att se att flera mycket duktiga fotografer hittat hit, jag har läst forumet under flera år och sett den ena efter den andra av de mer erfarna lämna forumet. Den trenden har vänt och det är positivt.

Foto I Fokus fyller helt klart en viktig funktion då många här är nybörjare inom foto.
Det är här, bland alla trevande, frågande nybörjare som vi som är lite mer erfarna inom  fotografins ädla konst behövs för att ge goda råd och dela med oss av den kunskap vi besitter.

Dessutom har den allmäna stämmningen höjts flera snäpp vilket är positivt!

Gott nytt år på er allihop, Nu får jag gäster så sitta och snacka i forum kanske inte är så populärt?
Obestämd

Mellliie
0

Gott nytt år! Glad

storost
0

Det är härligt här och jag lärde mig mycket. Har nu beställt en Nikon D90 och hoppas att jag blir nöjd med den.

Gott nytt år till alla och ett stor tack till MartinO och dina Medarbetare för er arbete.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Buuc
0

Jag har märkt att de senaste par veckorna har forumet varit mer aktivt än jag kan komma ihåg att det varit! Toppen! Även om jag själv har haft fullt upp och egentligen inte haft så mycket ork att försöka vara aktiv. Har dock fotat ganska mycket. :)

MaGi67
0

Fantastiskt roligt med sån stor aktivitet!!!

Jag "ramlande" nog in här på Foto I Fokus vid rätt tid tror jagSkrattande

Stor eloge till Sajtvärd o Medarbetare som gjort sidan intressant att läsaSkrattande

Stor eloge till samtliga medlemmar som är så aktiva, lägger upp bilder, skriver kommentarer o ställer kanske frågor som man inte vågat självSkrattande

O så vill jag åter tacka för det val av veckans bild! Jag känner mig djupt hedrad, överväldigad o superglad.

Å en sak till, UT o FOTOGRAFERA vet jaFlört det ska jag=))

bildochfoto
0

Gott Nytt År Martin med flera. Sidan har gott från meningslös till kul. Roligt tycker jag.

Vill desutom tipsa omGrooveshark

Ha ett bra år! Själv går jag nog internationellt. Sverige är för litet…

Photo and pictures