Nikon D80
Hur är det med kameran, säljs den längre i affärer och internet?
Har inte hittat den i någon affär på länge länge.
Och har heller ej hittat någon på internetaffär.
Hur är det med den?
Ni får väldigt gärna ge all den kritik ni kan ge för kameran =).
Personligen har jag ägt en D80 i 1år och en månad.
Tycker den är super <3
Men då jag fortfarande lär mig så kan det bli andra uppfattningar =)
Hade kanske varit intressant för de som inte har en att höra vad du själv har för kritik på den?
Själv har jag den inte, och är inte på jakt efter en så jag kan inte hjälpa dig med svaret på dina frågor, tyvärr.
mvh Martin

Nikon D80 är förvisso ersatt av D90, det betyder inget annat än att det kommit en ny modell, det gör det alltid, oavsett när man köper sin kamera.
Din D80 är precis lika bra nu som den var när du köpte den, den blir inte sämre bara för att det kommer en nyare modell.
Känner du att du är nöjd med din kamera finns ingen anledning att byta, även om kameratillverkarna gärna vill få oss att tro det!

#1 Kan dock inget annat än att säga att jag älskar den =). Ser inget negativt med den.
#2 För mig är skillnaden på D90 och D80 antalet megapixel samt att det är ersatt med en filmfunktion, vilket inte alls faller mig i smaken då jag, personligen, föredrar en riktigt filmkamera istället för en kombinerat på en fotokamera.
Inga planer på att byta, var endast nyfiken att titta då jag ser den mindre och midre och nu ingenting.

Jag har en D80 och jag är jättenöjd!
Som #2 säger, så är det D90 som ersatt D80 och därför finns den inte längre i butik.
~Quila Roze~

#4 Okej =)