Kritik Hård - Frostig Björnloka
Uselt fotoväder, grått grått o grått men är övertygad att det ska gå att fotografera något ändå;)
Säg vad du tycker!
Camera Model Name Canon EOS 40D Shooting Date/Time 2010-01-03 13:33:04 Tv(Shutter Speed) 1/60Sec. Av(Aperture Value) F6.3 Metering Modes Evaluative metering Exposure Compensation +1 1/3 ISO Speed 200 Lens EF70-300mm f/4-5.6 IS USM Focal Length 300,0 mm Image Quality RAW Flash Off White Balance Auto

Ahrg vad bilden tappar skärpa när jag laddar upp den här… Jaja…så kan det gå…

Jag gillar färgskalan och den lugna bakgrunden. Bra komposition också. Dock hittar jag inte var skärpan ligger, stammen känns oskarp och högdagrarna lite utbrända.

jag måste säga att jag älskar dina bilder.. den här är helt underbar.. jag kommer inte direkt på nåt att påpeka utan bilden är super enligt mej :)

Jag får samma känsla när en mötande bil inte bländar ner.
Och kritik om bilden. Nja, den här håller inte för mig. Hittar som någon annan sade inte riktigt skärpan, blicken fastnar ingenstans utan irrar runt lite. Gillar dock de kalla färgtonerna i bilden, men motivet också för centrerat för min smak i detta fotot.
mvh Martin

Många tack skall ni alla ha för kritiken=)) Ja det var en svår bild o jag ville se om den gick hem=) Skärpan tappade jag totalt medan färgskalan är okej men väldigt utfrätt på själva snön.
Jag fick detta råd när jag gnällde vid ett annat tillfälle om att bildkvallitén försämrades kraftigt. Någon rekomenderande mig då för att få bästa kvallitén på bilder på nätet är att "spara för webb". Helt enkelt för att färgerna inte komprimeras så hårt o skärpan blir kvar.
Själv märkte jag en enorm skillnad medan vissa inte alls.
Men Exif info försvinner tyvärr.
Bilderna jag laddat upp här ligger max på 1024 o det ska inte påverka nämnvärt men visst kan jag dra ner dem 800:))
Jag står ut med att bilderna försämras en aning, blir bara lite frustrerad när jag vet att bilderna igentligen är bättre;)))
Tusen tack för utförlig kritik!! Uppskattas mycket!!!
Också en mycket vacker bild!
Du är en riktig duktig fotograf!
Men här tycker jag du kunde jobba lite mera med kompositionen - det finns någon obalans i bilden som jag iofs har svårt att få grepp om. Lite mera luft till vänster kanske? Den är ju tyngre där - men jag vet inte riktigt - svårt att säga. Eller om stjälken kanske skall vara lite längre?
Eller så är det obalansen gör att man faktiskt ser bilden 

Bildkompositionen är helt ok, tycker jag.