Första frosten

Oj, vad härligt bild det är.
När trycker på bilden och sen förstor bilden är det mycket skarpare än innan.
Vänliga hälsningar Stephan
Mycket vacker bild!
Jag störs en aning av de färggranna bladen på trädet - har du lagt på extra färg där? På något sätt är kontrasten mellan bladen och gräset lite för stor i min smak. Men bilden är mycket bra - skulle önska jag kunde ta sådana bilder!
Ett i mitt tycke mycket häftigt foto. Delar av det ser tecknat ut, andra ser ut som ett riktigt foto. I mitten till vänster tycker jag att dimman blir lite för vit/skarp.
De färgglad partierna stör inte mig nämnvärt, tycker snarare att de förstärker intrycket av höst. Tycker att kontrasten mot gräset gör sig bra, och oftast är det ju stora skiftningar i miljön på hösten, och det gula/röda är ju faktiskt pga kyla/brist på vatten/vätska, och kan säkert ha en naturlig förklaring till varför gräset inte alls är lika färgglatt.
Ett kalashöstfoto!
mvh Martin

Fantastiskt vacker naturbild, tur du la den i "Ej kritik" för jag hittar inget anmärkningsvärt att kritisera…
Kan i övrigt bara hålla med #3.
Snyggt jobbat!

Å jag som bara skulle testa hur bilden blev o så öser ni beröm över den:))) Ni gör mig sååå glad:))
Jag har inte lagt på eller dragit ifrån varken färger eller kontraster. Det var helt enkelt så här magiskt denna ljuvliga frostmorgon.
Märkligt starkt ljus som försökte tränga igenom den vita tjocka dimman. Träden nästan lyste av sig själva.
Jag tror jag tog över 400 exponeringar innan lunchen;))) Helt lyrisk när jag tittade i datorn senare på kvällen. Många bra blev det:))
Tusen tack snälla ni:)))

Den bilden hör inte hemma i en dator. Den hör hemma på din vägg, i stort format!

Den håller presis samma höga klass som den första!

Wow vilka bilder, kanonfina båda två!
~Quila Roze~