Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1220 ggr
Spectabile
0

Kritik: I all sin enkelhet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha lite kritik på den här bilden som jag tog i somras. Exif ska vara med, men skriver ner det ändå.

Bländare 4,0

Slutartid 1/1250 sek

ISO 200

MiGardet
0

Gillar idén! Och bilden är skarp och med snygga färger men kan du prova att ta bort lite av armen så att det blir en mera koncentrerad bild? Tror den skulle vinna på det.

Lakrits
0

Håller med föregående men skulle kanske även ha tagit någon blomma som inte täcker själva handen så mycket. Tror att handen tillför mer intresse än själva armen.

Snyggt

Mattias

Spectabile
0

Nu har jag beskurit den. Har tagit bort en del av armen och tagit bort lite av blomman. Vilket gjorde att jag fick klona bort ett par blad. Blev det bättre så här? Vad tycker ni?

Spectabile
0

Putt

Vilken är bäst?

MiGardet
0

Den sista är bättre i min smak - vill du testa att ta bort mera av armen så myccket att bilden blir fyrkantig? Det tror jag blir bra.

Spectabile
0

Sådär, nu är den beskuren ännu en gång. Blev det bättre?

MiGardet
0

Känner mig lite tjatig just nu Skäms

Får jag lov att beskära den för att visa vad jag menar?

Spectabile
0

Visst får du göra det. Kan ju vara skoj att se hur du menar :)

OT: Vill bara säga att det är så här det ska gå till. Jag menar, MiGardet frågar om lov först. Det gillar jag, förr har det varit så att en del bara plockar hem fotot och gör om det utan lov och det tycker inte jag är okej.

MiGardet
0

Såhär tänkte jag!

Vad bra att du inte tar illa upp - det är svårt att förklara i ord.. och jag behöver väl inte säga att det här är vad just jag och ingen annan tycker? Glad

Spectabile
0

Tack för att du visade hur du tyckte den skulle beskäras. Men jag känner att jag trivs inte med den beskärningen, inte med någon av dom andra som jag själv beskurit heller för den delen. Jag har återgått till originalfotot som ligger överst, dock har jag klonat bort lite i vänsterkanten. Det känns för mig som I all sin enkelhet, tycker den känns renare så.

Men tack i alla fall Glad

MiGardet
0

Det är tur vi alla tycker olika Glad

Spectabile
0

Ja absolut Glad