Enkelt fotopogram
Hejsan! Nybörjare på allt som har med foto att göra. Jag älskar att göra om bilder i pogram. Ändra färg. Göra dom svartvita och så. Är det någon som har nån ide på vilket ENKELT pogram jag kan ladda ner? Ps är för svårt för mig just nu! :) Tönkte ladda ner ett så ja har nått kul att göra :)
Tacksam för svar!
kram Sofie

Testa Picasa2.
Det är gratis,och lätt att hantera.
Men picasa2 hur gör man för och spara bilderna där. Utan att ändra orginalbilden.
Finns det någon som har en länk till den sidan?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Ok! ska försöka hitta det =)
Om man spara bilden som "spara som" och döper om bilden, ska båda bilderna finnas. omgjord och den som den va från början, Gick att göra så för mig iaf :)

Jag har börjat göra en lista med enkla foto- och bildprogram. Jag kommer att lägga till program där eftersom. Har ni bra tips så tipsa gärna.
Sedan har ni ju Länkar här ovanför där finns det länkar till programvara.

är man osäker kan man ju alltid skapa en ny mapp och kopiera över de bilder man vill göra förändringar på, då finns det ingen möjlighet att originalbilden förändras oavsett om man råkar glömma "spara som" eller inte

Bland länkar så hittar du tips på ett flertal program.
Robert
Tack robert och Thalea.
Jag testade Picaso. Och jag älskar det =) Tack för tipset!! :D
#10: om du gillar det måste jag testa det. =))
Jag har haft svårt för picasas röda-ögon-funktion om inte ögonen är väldigt röda. Är de bara lite lätt röda så målar picasa området runt ögat också i någon grön färg.
Picasa tar nog dock första pris i upprätning av sneda horisonter! Smidigare har jag inte sett.
Håller med emmaa där. Det har aldrig varit så enkelt att räta upp bilder än i Picasa! Helt otroligt! Får mig att skratta åt de gånger jag varit förbannad på Photoshop och kämpat hårt med att få upprätat en horisont. Tack gode gud för Picasa.
#12, 13: Har ni provat att visa bilderna i naturlig storlek och ta bort röda ögon? Då brukar det vara lättare att inte markera huden runtomkring.
Vänliga hälsningar
Niklas