Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1800 ggr
Johan-G
0

Kritik-Landskap, Skåne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild jag tog när jag var i Skåne i somras och en tagen för någon dag sen. Ingen redigering vet inte om det behövs, vad tycker ni?

Johan-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

Geronim0
0

Ettan har du lyckats ganska bra med exponeringen, svårt motiv med hårt motljus.
På höger sida i molnet har du en liten grön flare, använder du filter så kan det komma därifrån. Bilden känns även som den lutar en aning åt vänster.
Kompositionsmässigt är är fördelningen himmel/land bra men jag saknar något utöver trädet till vänster som fångar blicken.

Andra bilden är väldigt blå och skärpedjupet väldigt kort, för kort för min smak.

Spectabile
0

Jag tycker faktiskt att den första bilden förmedlar en känsla, en känsla av oändlighet. Hos mig sätter den igång tankarna, ödsligt, vart leder vägen? Vad finns långt därbortom kröken. Fotot gillas av mig :)

Lakrits
0

Jag gillar bilden men den känns lite som att högersidan är lite död, vägen leder blicken mot vänster den delen är också ljusare så på högersidan är landskapet lite tråkigt. Lite mer mark hade jag velat ha i bilden också.

/Mattias

Johan-G
0

Kul att ni gillade den :) #3 Kul att du ser vad jag försökte få fram i bilden också ;)

Tack för kritiken!

Noob
0

Gillar bilden, ger en skönt ödslig känsla. Om jag fick önska mig så hade jag önskat att trädet var större men förstår att du inte orkade vänta några årtionden på att trädet skulle växa upp :-)