Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1282 ggr
Johan-G
0

Kritik- Barr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vart schyst om jag får någon kritik på denna bild :) Tror jag råkade lägga den i fel kategori, kan någon fixa?

MiGardet
0

Jag gillar färgerna - speciellt de röda du fick fram. Tror bilden skulle bli bättre om du beskar den så att det suddiga området blev mindre - nu tar de mycket plats och uppmärksamhet från huvudmotivet.

MonisN
0

Moderator edit: Tråden är flyttad till Kritik - medel. //MonisN

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

MaGi67
0

Här skulle jag nog önska att du beskar bilden i överkant o lite till höger. Motivet är lite för centrerat o de vita partierna ett störande moment. Ett större skärpedjup hade också vart att önska.

Tänk på att vitt o rött är det som ögat registrerar först o drar åt sig uppmärksamhet. Te,x om du fotar ett porträtt på en människa eller djur så vill vi gärna se ett blänk i ögat för att de ska få liv. En nyvaxad bil skulle se skitig ut om det inta gnistrade om den.

Men, ska man fotografera ett motiv i motljus krävs det ett annat tankesätt. Antingen utnyttjar man ljuset full ut eller undviker det i mesta möjliga mån.

Prova igen att ta bilder men vinkla kameran åt olika håll o testa dig fram. Använd kortare skärpedjup, gå ännu närmare, dra på en så där 50 exponeringar o jag lovar att du upptäcker själv när du sedan kollar i datorn vilken bild som tilltalar dig mest:)))

Lycka till!!!

Mvh MaGi67

Johan-G
0

Tack så mycket för den konstruktiva kritiken! Det enda jag inte förstod var att lägga på exponeringar?

MaGi67
0

#4 Exponeringar= antal bilderSkrattande 

Alltså, tryck på knappen hej vilt, ta 50-tal bilder på samma motiv men i olika vinklar o vrår, testa olika slutartider, skärpedjup osv:))

Johan-G
0

haha jaha ^^ tack igen Flört

MaGi67
0

# 6 mycket bra att du frågar!!!

Ibland tar man förgivet att folk förstår när det är rena grekiskan egentligen;))