Kritik- Barr
Jag gillar färgerna - speciellt de röda du fick fram. Tror bilden skulle bli bättre om du beskar den så att det suddiga området blev mindre - nu tar de mycket plats och uppmärksamhet från huvudmotivet.
Moderator edit: Tråden är flyttad till Kritik - medel. //MonisN

Här skulle jag nog önska att du beskar bilden i överkant o lite till höger. Motivet är lite för centrerat o de vita partierna ett störande moment. Ett större skärpedjup hade också vart att önska.
Tänk på att vitt o rött är det som ögat registrerar först o drar åt sig uppmärksamhet. Te,x om du fotar ett porträtt på en människa eller djur så vill vi gärna se ett blänk i ögat för att de ska få liv. En nyvaxad bil skulle se skitig ut om det inta gnistrade om den.
Men, ska man fotografera ett motiv i motljus krävs det ett annat tankesätt. Antingen utnyttjar man ljuset full ut eller undviker det i mesta möjliga mån.
Prova igen att ta bilder men vinkla kameran åt olika håll o testa dig fram. Använd kortare skärpedjup, gå ännu närmare, dra på en så där 50 exponeringar o jag lovar att du upptäcker själv när du sedan kollar i datorn vilken bild som tilltalar dig mest:)))
Lycka till!!!
Mvh MaGi67
Tack så mycket för den konstruktiva kritiken! Det enda jag inte förstod var att lägga på exponeringar?

#4 Exponeringar= antal bilder
Alltså, tryck på knappen hej vilt, ta 50-tal bilder på samma motiv men i olika vinklar o vrår, testa olika slutartider, skärpedjup osv:))
haha jaha ^^ tack igen 

# 6 mycket bra att du frågar!!!
Ibland tar man förgivet att folk förstår när det är rena grekiskan egentligen;))