Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1587 ggr
[Koppsal]
0

lite stressad

jag är nybörjare inom foto, och jag har nu fått ett erbjudande av min låtsaspappas kompis. han säljer sin kamera.

det är en Nikon D70s med 2 objektiv, ett orginal och ett större. vet inte exakt. han har använt den i ungefär 3 - 4 år. han säljer den för 5000:- .

eller ska man ta en Nikon D60/40/90 för ungefär samma pris. då den är helt ny. lite dyrare kanske endå. och med ett tillhörande objektiv.

jag kommer då fota natur/landskap, "modeller" och kanske ett och ett annat djur. jag håller på mycket med bildredigering och fotomanipulationer och kommer använda bilderna främst till det.

jag är lite stressad då mellandagsrean går ut snart. haha ;)

men om ni kunde hjälpa mig lite att välja. :)

Geronim0
0

5000:- för en D70s känns som ett överpris, beror iofs lite på vad det är för gluggar som medföljer.

Ta reda på lite mer info så blir det lättare att hjälpa dig.

[Koppsal]
0

#1 vad menar du med gluggar? Skäms

Geronim0
0

Sorry, Gluggar = objektiv.

[Koppsal]
0

okej, då återkommer jag imorgon :)

AndreasS
0

Jag kan säga att jag gav 2200:- för min begagnade D70 med 2 objektiv. Ett Nikon DX Nikkor AF-S 18-70 mm 1:3-4.5G ED och Nikon AF Nikkor 70-300 mm 1:4-5.6 G. Fick även med en Nikon Speedlight SB-800. Men detta är ett kompis pris då jag köpte den av min kusin när han köpte sin nya Nikon D300.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[Koppsal]
0

#5 hmm..

ja alltså min låtsas pappa kan då aldrig fråga, han fattar/kommer ihåg typ ingenting av det hans kompis sa,

men han säger att det är  ungefär..

18 - 55/70 mm

35 - 125/35 mm

så han vet ju inte exakt säkert.

väska + minneskort 

och typ någonting mer.

Geronim0
0

Nu har jag inte tillräckligt med "Kött på benen" men för det paket du beskriver känns 3000 kronor som ett ok pris.