Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 1013 ggr
lodjuret
0

Kritik på min kanin!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tagit en bild på min kanin Frida när hon sitter i buren och väntar på mat…

Skulle gärna vilja ha lite kritik, vad jag kunde gjort bättre?

Deklol
0

du kan börja med att ladda upp bilden :)

MartinO
0

Jag kan direkt säga vad du kunde gjort bättre. Till exempel bifoga bilden. Skrattande

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

MartinO
0

Deklol hann först……

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

lodjuret
0

#1 och #2 ja…!!!! jag såg det sen.. Så jag lärde snabbt in och redigera…hi,hi

Geronim0
0

Du har fått till en lugn och fin bakgrund, jag tycker dock du gått lite för nära kaninen med allt för kort skärpedjup.

lodjuret
0

#5 okej, tack!

MaGi67
0

Hej Lodjuret!

Att fotografera djur är jättesvårt.

Det finns några saker som man ska tänka på.

Så här lyder de;

Hur kan jag förmedla en bild som är tilltalande för andra?

Hur kan jag visa upp mitt husdjur som är för mig viktig men ingen annan känner?

Hur vill andra se ett husdjur?

Ett tips är att först o främst ha med minst ett öga. Det är det första man tittar på när man ser ett djur.

Här kunde du ha tagit bilden lite mer från sidan o backat några få cemtimeter.

Perpektivet är däremot kanonbra. Att gå ner i samma höjd som motivet är nästan ett måste när man fotar djur, annars blir de inte så bra:))

Bra jobbat! Du är duktig!

Mvh MaGi67

Hannybee
0

Jag tycker bilden är ganska charmig… Skrattande Sådana där "big nose-bilder" kan vara hysteriskt roliga och söta ibland! Bakgrunden är bra och jag gillar kort skärpedjup, så ser inget fel i det. Ögat kunde man kanske sett lite mer.

Men det enda jag verkligen inte tycker om är att du har fotat med blixt… Tycker att djurbilder oftast blir bäst utan blixt. Blixten förstör på något sätt det äkta utrycket i ögonen. Och är ljuset dålig så att bilden blir suddig utan blixt och du inte har manuella inställningar, så kan man ju kanske ta en skrivbordslampa eller något för att ljusa upp motivet.

lodjuret
0

Hej MaGi67!

Tack så jätte mkt för tipsen! Det där ska jag verkligen tänka på när jag fotograferar djur!…

#8 Ha..ha ja, "big nose-bilder" kan vara roliga och söta!! Tack för din fina kritik. Jag tänkte faktiskt på det i efterhand, att den hade nog blivit bättre utan blixt=)

//lodjuret

Hannybee
0

#9 Glad