Foto iFokus

Foto

Etikettomsajten-ifokus
Läst 1796 ggr
MartinO
0

Är denna tråd berättigad?

Tråden "Släng upp en bild och få kritik" tycker jag personligen känns överflödig när vi fått bra kritikgrupper och grupper inom olika genrer där vi inte ger kritik.

Jag vill gärna lyssna på era åsikter om tråden skall fortsätta att leva, eller den skall låsas och vi kör i de regelrätta kritikgrupperna.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Geronim0
0

Känns som en lekplats utan egentlig funktion. Jag menar "Släng upp en bild…" Vad säger det?

Tittar man sedan på bilderna och läser "kritiken" Kan det knappast vara seriöst menat.

OBS! Till er som ev. tar anstöt av det jag skrivit här, jag menar naturligtvis inte att någon är dålig fotograf eller dålig på att ge konstruktiv kritik. Bara att i tråden "Släng upp en bild och få kritik" är varken bilderna eller kritiken särskilt konstruktiv eller seriös.

NikkieNikon
0

Ja, gör det.

Har blivit rätt less på den tråden nu..

MiGardet
0

Tycker också det verkar vara en kul grej och tycker därför att den skall vara kvar. Allt behöver inte vara så allvarligt hela tiden Glad

Det är ett bra sätt att börja visa sina bilder om man är lite osäker på om man vågar. Så jag vill alltså att den skall vara kvar - lite som bevis på att foto.ifokus är "den vänliga sajten". Med 172 svar tror jag det är många som känner så - efterhand kommer nog merparten att vilja posta i de riktiga kritikgrupperna för att få en mera utförlig kritik gissar jag.

Däremot har jag problem med att tråden är så låååång och önskar att den kunde delas efter 100 inlägg eller så.

isabelle_
0

Jag håller med NickieNikon totalt.

Sofiae
0

Jag tycker den kan vara kvar. Men det är dags att lägga upp en ny.

Det kan väl inte störa någon, det är ju upp till var och en att gå in där. Det är ju mest en kul grej, en tråd där man kan visa sina bilder. Ingen kräver proffskritik, utan vill väl bara höra om nån gillar bilden eller ej. Forumet behöver väl inte vara så allvarligt.

Geronim0
0

Vill man ha kritik på sin bild är det bättre att lägga den i någon kritiktråd, då får man förhoppningsvis utförlig och konstruktiv kritik som man kan utvecklas av.

Vill man bara visa bilden så finns ju en uppsjö av underkategorier för detta, chansen att någon ser bilden borde vara större om man lägger den där än om den ligger i en nästan 200 inlägg lång tråd?

Spectabile
0

Den startades för 5 månader sen och var menat som en fotolek. Jag tycker det är helt okej med fotolekar, allt ska som sagt inte vara så allvarligt. Men, och det är verkligen ett Men, jag orkar inte med trådar som blir så långa. Trådar som blir sååå låånga borde nog låsas. Nya fotolekar kan ju startas :)

Geronim0
0

Fotolekar är bra och kan vara väldigt stimulerande för kreativiteten. Bildkritik däremot är för mig något mycket allvarligt, och ingenting man leker med, det ger varken fotografen eller kritikern någonting.

Finns massor av andra fotolekar som är roligare, tex. macrotävling, gissa platsen eller Photoshoptennis… Listan kan förmodligen göras oändligt lång.

storost
0

Det är varken kritik som hjälper eller som är värkligen seriös. För min del behövs det inte.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MaGi67
0

Eftersom jag är ny medlemså upptäckte jag denna tråd idag o kände väl så där spontant att kritiken som gavs inte var speciellt välformulerad o gav något.

En till sak jag reagerade på att den var såå hiskeligt lång.

Är inte emot själva idén men kanske en ny tråd som heter "Min bästa bild idag" eller likande.

O andra sidan finns redan trådar där man kan lägga ut bilder för visning utan kritik.

Nja…stäng tråden…den känns så..

Martin
0

Jag vet inte när jag var inne i den tråden sist, så för min del behövs den inte. Finns som sagt andra kategorier och möjligheter för att lägga upp foton oavsett om man vill ha kritik eller inte.

mvh Martin

MartinO
0

Jag tycker jag fått så mycket respons på min tankegång att jag låser nämnda tråd. Meningen är ju att sajten skall vara lättnavigerad.

Sajtvärd för Foto

Hannybee
0

Men vaddå…? Det är väl mer tänkt som en lek eller? Dessutom är det ju hur många som helst som är med där… Förvånad

VAASHii
0

Ja alltså jag tycker den är rätt mysig ändå. Det är ju en kul grej bara. Men man hade gärna kunnat skippa kritikbiten och istället ha något annat. Som t.ex. vad man förknippar med föregående bild, eller att en sak måste finnas med som föregående bild har, eller något annat..

Kritiken känns frampressad och ja, inte så seriös.

MartinO
0

Det är helt okej att skapa den typen av lekar/tävlingar.

Kritik är däremot något seriöst, något som ger fotografen möjlighet att utvecklas i sitt fotograferande.

Sajtvärd för Foto

VAASHii
0

Det var ju det jag i princip menade ;P

Hamzter95
0

håller absolut med vad #3 har skrivit!

Och tycker man inte att släng upp en bild och få kritik tråden är seriös behöver man ju inte "slänga upp en bild" eller ge kritik i den tråden. Hur svårt kan det vara? Man behöver inte ta bort tråden för de som vill använda den :)

WhoCares-01
0

tycker det är ett sätt för alla att lägga upp bilder. skulle alla lägga upp egna kritiktrådar så skulle det bli alldelles gör många sådana trådar och ingen skulle orka med att kolla igenom alla.

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Geronim0
0

Tror inte det skulle bli för många trådar, ser man till andra forum som har dedikerade kritiktrådar fungerar det aldeles utmärkt. Alla behöver inte kommentera allas bilder.

MartinO
0

Beslutet är redan fattat och det är okej att lägga upp andra fotolekar, men kritik kommer vi fortsättningsvis att se seriöst på.

Denna tråd är utagerad och låses härmed.

Sajtvärd för Foto

Inlägget är låst för nya kommentarer