Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1752 ggr
schnecke
0

Nikon D80

Nikon D80, är det någon som har en sådan som kanske kan berätta bra och dåliga saker om dom? :) Jag har alltså tänkt mig köpa en begagnad sådan.Cool

Geronim0
0

Du lär inte bli missnöjd, D80 är en "D200 light" samma inredning men enklare skal.

schnecke
0

Okej! Så om man köper en begagnad Nikon D80 för ca 4500 är den värt det?

Geronim0
0

Kan bara du avgöra om den är värd för dig. En D200 med inte allt för många exponeringar utan objektiv får du för en dryg tusing mer.

Jag vill varken avråda eller råda dig, allt beror på vilket skick kameran är i och vad du får med för objektiv och tillbehör.

schnecke
0

Okej!

schnecke
0

En fråga, Är ca 2000 exponeringar lite?

Geronim0
0

2000 exponeringar är nästan en ny kamera, inte ens inkörd.

schnecke
0

Okej, då är den nog väldigt ny den jag såg! För den kameran kosta bara 4700! En begagnad Nikon D80 alltså!

MartinO
0

Finns en recension jag skrivit.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

schnecke
0

Okej, då ska jag kolla på den!

Lininaa
0

Jag rekomenderar verkligen D80n! Jag har haft den i 2,5 år och jag har aldrig varit missnöjd en sekund - varken som total nybörjare eller som mer van fotograf.

schnecke
0

Okej! Det verkar som alla är förälskad eller vad man kan kalla det i den kameran :D ska försöka samla in pengar bara, :P

schnecke
0

Jag ska ju kanske köpa Nikon D80 men behöver pengar.. Vet ni kanske ett lätt sätt man kan tjäna pengar på? :)

MartinO
0

Jag tänker tjäna pengar genom att sälja en D80. Skrattande

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

schnecke
0

okej, smart det :p

Quiila
0

Jag har en D80, och jag är jättenöjd!

~Quila Roze~

schnecke
0

Okej :) kan du kanske visa en bild som du har tagit med den oredigerad?

Quiila
0

#16 Hittar ingen bra just för tillfället, kan kolla vidare i morgon kanske.
Men i slutändan beror det väldigt mycket på den som fotograferar hur bilden blir Glad
Känsla, inställningar, ögonblick osv…
Prova att söka på D80, det finns säkert någon som lagt ut sina bilder så att du kan kika och se.

Hur som helst, jag är verkligen jättenöjd med min, har haft den 1 år nu, men lär mig fortfarande nya saker dagligen Skrattande

Min avatarbild (heter det så? Profilbild?) är tagen med D80n, har endast ändrat lite i kontrast och mättnad.

~Quila Roze~

schnecke
0

#17 okej! :D

Invisible
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en D80, och jag är supernöjd.

schnecke
0

Okej, snygg bild! :) nu vill jag verkligen jag ha en Nikon D80, har kollat runt lite på olika hemsidor om den.. :)

Quiila
0

#19 den bilden är helt underbar, gillar den massor Skrattande

~Quila Roze~

NiklasEri
0

schnecke:

Här är en länk till en recension (på engelska) om du vill läsa mer om D80'n:

http://www.dpreview.com/reviews/NikonD80/

Den är i och för sig skriven 2006, men kan ju vara användbar ändå :)

Vill man inte läsa hela recensionen (är ganska mycket info), så kan man ju läsa själva slutsatsen, med för- och nackdelar.

Har inte ägt en D80, men tror inte att du blir missnöjd om du köper en!

schnecke
0

Okej! Tack så mycket!

storost
0

Jag äger inte heller en D80, men jag läste sista dagar olika tester om kameror och D80 har varit alltid utmärkt. Jag trot att du ångrar dig inte, när du köper en D80.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

schnecke
0

Okej!