Behöver hjälp...
Jag har bestämt att i present till mig själv så ska det bli att börja med en ny hobby, foto.
Jag behöver alltså råd till ett köp och vad jag behöver som bas. jag tror det blir en canon eos av något slag.
Jag ska gå en kurs i studiecirkelform för att lära mig.
Jag söker alltså en lätthanterad bra nybörjarkamera för att kolla om det är kul eller inte. Därför vill jag inte lägga massor med pengar utan byter sedan när jag vet bättre.
Jag skulle helst hitta något begangnat som var inne för ett par år sedan för mellan 3 och femtusen, går det?
Vad behövs att stopp i datorn? Är det ens möjligt att få ett program kurs och en kamera för 5000 eller ska jag spara mera?
Det är väl inte så att jag är fattig men har man familj så är det lite svårt att motivera stora summor på leksaker för en person. Särskilt när man inte vet om man blir taggad, men jag tror verkligen det passar mig..tar massor med bilder idag med våra vanliga digitala och familjen tycker väl det räcker..
Svammel..Om du har något tips så tar jag tacksamt mot dem!!!

Vilken bra present du tänker ge dig själv
Du kommer säkert att få stor glädje av den!
Egentligen har märket av kamera ingen större betydelse, men eftersom jag är Canonare själv o du funderar på en eos av någe slag har jag lite råd o tips till dig.
Varför inte börja med en begagnad eos 400 eller 450?
De är lätthanterliga, har meny direkt på displayen o lättläst instruktionsbok o "var inne" för ett par år sedan:)
Du hittar säkert någon annons på Tradera, Fotosidan.se eller Blocket. Någe mer än 4000 ska du inte ge för dem, om det inte medföljer något extra objektiv eller så.
Sätta ut en annons själv?
Med kameran ska det medfölja programvara som gör att du kan ladda ner o se dina bilder i datorn.
Ditt "svammel" är början till en ny värld;)))
Fråga igen om du är osäker på något!!

Jag är Nikonanvändare, så min rekommendation rör naturligtvis? detta fabrikat.
En ny Nikon D3000 med normalzoom, ryms inom din budget. D3000 lär med sitt guidesystem vara en av de bättre kamerorna för nybörjare.
Oftast ingår även en inbjudan till Nikon School, som är en bra introduktionskurs för nybörjaren.
Fördelen att köpa nytt, är förutom garantier, att den ingår i din hemförsäkring och har du allrisk (drulleförsäkring) får du ersättning om du skulle klanta till det ordentligt. De flesta försäkringsbolag ger ett års nyvärde på en kamera. Andra fördelar är att du får modernare teknik och att den blir betydligt lättare att sälja om du vill uppgradera i framtiden.
Det finns flera trådar på sajten, som rör Nikon D3000. De e bara te att sök.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
# 0 Det är skoj med foto. Men det är ingen billig hobby precis. Först är man jättenöjd, sen inser man att man vill ha ett annat objektiv. Efter det så börjar man fundera på om man inte behöver en extern blixt för bättre foto inomhus. Kanske ett stativ också…. sådär håller det på…….
Men jag avråder dig verkligen inte, för det är såå roligt att fota.

#3 Hahahahaha… Huvudet på spiken där, precis så är det!