Nikon D40
är väldigt tacksam för svar!
vill gärna ha kritik på bilderna, tack!
Jag gillar #1 väldigt mycket! Spec. den kalla tonen.
Stör mig dock otroligt mycket på den svarta grejen längst upp, klona bort eller beskär bort den så blir det mycket bättre =)
Hade annars också önskat lite mer himmel.
Tackar, ja, jag märkte det jag med för en stund sen. Men problemet är att jag ej har något sådant program, vet du något bra program? :)
Klona bort det i Gimp? :p
jag har ju inte det programmet i denna datan :(
Tycker du kan beskära bort istappen(?) bara - och även ta lite av den tomma ytan i nederkant. Du har också fått en rund fläck mitt på - en vattendroppe som du kan försöka ta bort? Tror det finns ställen på nätet där man kan göra sånt.
Annars tyckte jag det var en riktig fin och "julig" bild!
Bild nummer två gillar jag inte riktigt. Det är mindre innehåll i den om du förstår vad jag menar med det.
Okej, tackar! Men jag undrar vart fläcken på vattendroppen är på vilken va bilderna? hehe.
Den är på den första bilden - uppe till vänster för den stora granen ungefär mitt på himmelen. Får vi se bilden om du beskär den?
OKej, Jag ska försöka hitta nått program på internet där jag kan skära bilden, Jag har ju tyvär en ny dator och här har jag inte gimp, det är prgorammet som jag hade förtu!
Här kan du testa lite:

Gimp är fritt att ladda ner.
Sitter man vid olika datorer finns program som man kan köra direkt från usb-minne. Här är en sida med många olika program, freeware och open-source, däribland Gimp som körs från usbpinneminne.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Okej
Den första bilden är otroligt vacker. Gillar den jättemycket. Men som andra har sagt, beskär den lite. En enkel regel ( fast regler är till för att brytas :D ) är att man inte har horisonten i mitten av fotot. Antingen har man ca två tredjedelar himmel, eller tvärtom. Hmm, vattendroppen som kanske inte alls är någon droppe finns med på båda fotona. Kan vara smuts på sensorn, men börja med att putsa frontglaset på objektivet, kan ju finnas någon liten smutsfläck där.
Bilden blev mycket bättre nu! Själv hade jag nog tagit lite till 
Okej, tackar :) det var skönt att höra, hehe!
Första bilden gillar jag jättemycket, men jag tycker bara att du ska klona bort istappen. När du beskurit bilden tycker jag den förlorar sin känsla.
De kalla tonerna passar perfekt in i bilden och de snötäckta granarna är pricken över i:t.
I den andra bilden gillar jag hur det varma skenet bryter av mot den kalla snön. Bilden känns lite sned, kanske skulle en annan vinkel funkat bättre?

Okej, jaa.
Jag tror bild nummer ett hade sett bättre ut i ett liggande format, även att det inte händer nått i bilden. Det kanske hade varit roligare att kolla på om det hade hänt nått. Annars var dom jätte fina ! :)))
Okej :) tackartackar! :D