Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 836 ggr
L1ll4n
0

Tålamod?

Jag har tjatat och tjatat som bara den på min pappa, min mamma, min mormor och mina farföräldrar om att få en systemkamera. Eller ja, lite hjälp med pengar eftersom det fattas 1500:- kanske. 

Känns som jag är så himla nära nu och jag har velat ha en systemkamera i något/några år nu. Men varför har jag så bråttom egentligen?

Pappa tycker att jag har för lite tålamod, och det kan jag hålla med honom om. Men har ni varit med om känslan att ni så gärna vill ha något men att ni riktigt inte är där ännu?

En systemkamera är som en dröm för mig. Obeskrivlig känsla jag har. Men sen när jag står där med systemkameran i min hand, kommer jag vara nöjd?

Babbel, babbel, babbel.
Ville bara skriva av mig.

Geronim0
0

He he… Minns själv hur det var när jag var 15 år. En timma var en evighet, ett år en livstid.

Ta vara på tiden det tar att spara och gå runt i butiker och känn på olika kameror, gärna med olika gluggar så när du har sparat ihop pengarna vet du exakt vad du vill ha.

L1ll4n
0

#1 - Haha, ja, det är ju så. Har redan varit och känt på olika kameror och har hittat en som jag vill ha. En Sony DSLR A330.

MonisN
0

Ja du, vi har nog alla varit där. Känner så väl igen det. Tanken på det man längtar efter släpper inte och finns i bakhuvudet hela tiden. Men att ha en längtan efter något är också en fin känsla. Och har man väntat länge blir det dessto roligare när man når målet. Människor som får allt de pekar på utan att behöva kämpa tror jag inte känner samma lyckokänsla som de som får kämpa och längta för att nå det där målet.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

L1ll4n
0

#3 - Du har så rätt så. Jag har till och med sökt extrajobb på McDonald's och Max för att kunna spara ihop pengar osv :p

CandyCane
0

Jag vet precis hur det känns. Har alltid haft intresse för foto, men började gilla det mer och mer och tröttnade på min kassa lilla kamera, jag ville ha en systemkamera. Då gjorde jag något som man inte borde göra, tog ut 5000 från mitt sparkonto och köpte en Canon EOS 1000D.

Så nu när det vart jul, så har jag önskat mig pengar, vilket jag även ska göra när jag fyller år. Alla pengarna ska in på kontot. Lite tråkigt egentligen, men jag ser det bara som att jag köpte kameran som en julklapp :)

När man väl har kameran, så är det helt underbart! :D Jag älskar min kamera! <3

MonisN
0

#4 Kämpa på, du har rätt inställning i livet! Är man envis går man långt;) Snart har du din kamera och kommer att sätta stort värde på den:)

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

fia-mia
0

Förstår dej också! Köpte ny kompaktkamera i somras och ny vill jag ha en system, haha! Får väl klippa gräset eller kratta löv som extraknäck när snön är borta. ;)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

L1ll4n
0

#5 - Förstår det. Men mitt sparkonto kommer inte jag åt oså. Och när man är 1500:- ifrån så känner man sig rätt maktlös :p

#6 - Ja, jag ska fortsätta kämpa tills jag får en systemkamera :)

#7 - Gör allt du måste göra, sen har du systemkameran om någon månad kanske ;)