Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 477 ggr
Anna
0

Röda bär i korg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute en morgon och fotade lite närbilder och fastnade för den här. Gillar det korta skärpedjupet och är förtjust i färgerna.

Lite oskärpa blev det ändå eftersom jag inte hade stativet med mig och ingenting att luta armarna emot. Och sedan vet jag inte om den gröngula stjälken tvärs över de röda bären stör? Själv tycker jag nog det lite, men vad tycker ni?

Nikon D50 med 18-50mm, manuellt fotat i macroläget 

MVH
Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

urfokus
0

Jag skulle nog ha lagt skärpan på bären istället för korgkanten.

Glad

Anna
0

#1 Jag har en bild där fokusen är på bären och jag tyckte inte det var lika effektfullt. Det var ju såhär jag ville ha det. ;) Jag kanske är lite konstigt men jag gillar sådana här bilder.

Anna :)

annaattlid.se

urfokus
0

Förlåt mig, jag har naturligtvis fel. Jag blev bara lite sugen på de röda bären och fäste blicken på helt fel ställe. Som "fruktmissbrukare" blir jag ofta lite "ur fokus" ibland.

GeneradGenerad

emmaa
0

Kan du inte visa den andra också, jag tror också jag föredrar fokus på bären ! Skrattande

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, som ni vill :)

annaattlid.se

Linafoto
0

Tycker personligen att den första bilden var lite mer speciell :) Den andra hade kanske varit finare om kvistarna inte hade varit där.

Anna
0

#6 precis så jag tycker o tänker också :) Tack!

annaattlid.se

Martin
0

#2 Om det var den bilden du ville ha, så blev det en mycket bra bild. Jag tycker rubriken på tråden gör att jag förväntar mig en bild mer som den andra, med bären i fokus. Båda bilderna dock bra, förstår att du är nöjd med din nya kamera!

mvh Martin

jojjehanna
0

Jag gillar #5 bättre…

iken
0

Jag föredrar också andra bilden.

iken
0

Varför skulle det vara oskärpa i första bilden, kameran har väl bildstabilisering. Korgkanten ser ganska skarp ut.