Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 1423 ggr
giffan
0

redigera bild Hjälp

Jag har gjort ett nyårskort som jag tänkte skriva ut och skicka. Men nu är det så att jag inte lyckas få bilden i rätt storlek och heller inte att ligga rätt på dokumentet när jag ska skriva ut det. Någon som tror sig kunna vägleda mig.

Är verkligen inte bra på det här och har gjort kortet i paint….

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MartinO
0

Som jag förstår det är det inte bara bilden som skall skrivas ut, utan ett dokument med bilden placerad.

Vi behöver nog lite mer kött på benen. Vad för program använder du och vilken skrivare har du?

Det är inte alla program som är lämpade och i många fall är ett DTP-program (Desktop publishing) till mycket god hjälp för att få det som man vill. Ett open-source pogram jag kan rekommendera är Scribus. Det tar dock lite tid att lära sig. Bara för att det är gratis innebär det inte att det är enkelt.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

giffan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gjort bilden i paint och försökt skriva ut bilden så som den är. Men när jag skriver ut bilden blir den att ligga mitt på pappret, jag skulle vilja ha den i vykorts format så man kan få fyra bilder på samma. Skickar med bilden här.

~ Anneli ~ 

MartinO
0

Med många skrivare följer det med program som kan fixa detta enkelt. Se om du inte fått med något användbart.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

giffan
0

Okej hittar inget.

Tänkte om man redan före man skrev ut bilden kunde göra den i fyra och lägga den brevid varandra..

~ Anneli ~ 

Lakrits
0

Kanske lite sent men är det inte enklare att skriva ut dem på ett fotolabb direkt som vanliga kort?

Annars kanske du kan lägga in dem i word och skriva ut? Sätt dokumentet till landscape och passa in två bilder på rad ett och två på rad två. Ändra marginalerna så du utnyttjar pappret max så blir det väl ungefär vykorts storlek.

/Mattias

MonisN
0

Format brukar gå att ändra i skrivaren under egenskaper. Om du har förhandsvisning brukar det även gå att ändra ifrån den menyn. Vet inte vad du har för skrivaren, men på HP skrivare fungerar det så.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

giffan
0

Okej, ja det är en HP skrivare, ska kolla…

tack för hjälpen

~ Anneli ~ 

MonisN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du öppnar en bild och väljer skriv ut kommer skrivarguiden att öppna sig. Klicka dig igenom menyn och du kommer att komma till sidan som låter dig välja hur många bilder som ska vara med på pappret.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

giffan
0

Okej tack för hjälpen sk atesta.. Inte min skrivare så jag måste åka till den.

~ Anneli ~