Blixtproblem. Canon S5IS
Hej. jag har en Canon powershot S5IS. Vet inte om den är ny elr gammal. jag haringenting till den, för att min pappa köpte den begangnad. Så han fick bara kameran och en väska.
Förrut så skulle jag knäppa en bild (det var mörkt) Men han andvände ingen blixt.och nu när jag fäller uppblixten reagerar den. men den sätter inte dit blixten när den knäpper. vad är fel? lär jag lämna in den på lagning??
Som sagt. jag vet ingenting om den kameran. fic inte ens en instruktionsbok med. =/
Snälla hjälp!!
Moderator edit: Flyttar tråden till Foto utrustning och förtydligar rubriken.
//MartinO
finns det ingen som kan hjälpa mej?
Klockan är mitt i natten och det gick en halvtimme mellan dina två inlägg, jag tror inte att det är så många som är här inne så här dags. Det kommer säkert någon under morgondagen som kanske har någon bra idé.
Jag har S3:an, dvs föregångaren till den kameran du har.
Blixten måste man fälla upp manuellt, men man kan även i kameran ställa in att den inte skall lösa ut. Kan du ha gjort det av misstag?
Här finns manualen som PDF-fil, klicka på pdf-symbolen till höger och följ instruktionerna.
mvh Martin
#2 Oj.det tänkte jag inte.men jag tänkte eftersom jag haade haft 19 som hade läst den så trodde jag att dom kunde ha ett litet tips.
Jadu. Det kanske jag har. men hur ändrar man det då?(A)
Jag har ju ångrat allainställningar sås som dom var närjag fick den.. men den fungerar endå inte.