Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 343 ggr
Isak
0

Språk på hemsida.

Har i stort sett allting klart med min nya hemsida. det största problemet just nu är om jag ska ha den på svenska eller engelska. Tycker photographer klingar bättre än fotograf.

Eller om jag ska ha två-språkig hemsida vilket resulterar i mer jobb. ( Inte bestämt om den ska vara databasstyrd.)

Vore tacksam för lite tips och reflektioner.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

AsaHellstrom
0

Vem riktar du din hemsida till? Till svensktalande (lästande) eller till engelsktalande? Det borde kanske avgöra vilket eller vilka språk du ska ha på din hemsida.

En annan tanke är att det vimlar av hemsidor med inte så korrekt språk (jag vet inget om din och skriver alltså bara generellt) och att då ha två språk att korrläsa och formulera, blir (kanske, beroende på dina engelskkunskaper) dubbelt jobb.

Vem riktar du din hemsida till?
Vilken är målgruppen?
Ska du utanför Sveriges gränser med ditt budskap?
Har du (tillräckliga) kunskaper i engelska för att driva en engelsk hemsida?
Hur stor har du tänkt att ha hemsidan?

Lycka till!
/Åsa

Robert
0

Jag har lagt upp min hemsida på engelska av en orsak, jag kan inte finska. Nu när jag har bott här i Finland några år så  känner jag att många utav den finsktalande delen känner sig mer bekväm med engelska än den andra officiella språket svenska. Jag kommer ha ett par prislistor på svenska, reklammaterial på två språk, svenka och engelska.

WPJA har jag listat mig i England, Sverige och Finland. Mina första kundkontakter har kommit från London och nu senast igår från Kina, så engelskan känns mest naturligast för mig.

Och en sak till, det är förhoppningsvis bilderna som ska tala. 

Hälsningar

Robert

Martin
0

#2 Visst skall bilderna tala. Dock skulle jag aldrig anlita en fotograf om vi inte även kunna kommunicera språkligt och verbalt :o)

mvh Martin

Indeloom
0

Om du bor och verkar i Sverige så ska väl sidan vara på Svenska.

[mingdie]
0

Det beror helt på vem du vänder dig mot. Det är inte så svårt att kopiera din svenska till engelska. Undvik bara amerikansk engelska eftersom du är i Europa. Ta gärna hjälp av en med engelska som första språk så att det blir rätt.

Eddie