Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 1780 ggr
eighteenlives
0

Nikon School

Alla som köper en D90, D80, D60 eller D40 i Sverige får med ett värdehäfte från Nikon som ger en möjlighet att gratis delta vid ett två-timmars kurstillfälle för att lära sig sin nya kamera. Jag tror kurserna finns i Gbg, Stockholm och Malmö.

Jag var på en sådan kurs i torsdags, och tänkte bara "recensera" det hela lite snabbt för de som funderat att gå på en sån kurs.

Det är en GRUNDkurs, så det är väldigt basic. Men man lärde sig ändå någon liten grej som man inte visste. Om inte annat så var det lite inspirerande.

Man får lära sig både om kamerans funktioner och om fotografering, och det är fritt att ställa frågor om allt som rör ämnet. Det hela tar drygt 2 timmar. Helt klart värt att boka in en tid, gratis är alltid gott!

Alexaandraa
0

Jag har funderat på att gå på en sån, men är för feg ;P

eighteenlives
0

Äsch… Inget att vara rädd för =)

Man är ett stort gäng på säkert 50 personer som sitter i stolsrader och lyssnar på föreläsaren. Man behöver inte ha med sig kameran eller så, så det är inget man aktivt deltar i, utan man bara lyssnar. Man måste inte fråga om man inte vill =)

[IsabelleA]
0

Vad synd att jag isf. tappat bort den lappen då Skrikandes

HannaSjoberg
0

Jag fick en sådan gratiskurs med min D60, men det var fullbokat på alla av dem. Ganska synd…

Quiila
0

Jag fick med en sån jag med när jag köpte min D80, men alla kurser var för långt bort så jag struntade i det, lite trist, men men…

~Quila Roze~

Astro-Chicken
0

Jag funtar på att utnyttja min gratiskupong. Får man något material på kursen eller är det "bara" korvstoppning med information. Kan vara svårt att minnas allt efter 2h föreläsning. Glad

Quiila
0

#6 Ta med dig penna o papper och anteckna då Skrattande

~Quila Roze~

Astro-Chicken
0

#7 Jo det är ett måste enligt mina erfarenheter av kurser. Jag kanske utryckte mig lite luddigt. Det jag tänkte på är att om dom har tex en powerpoint presentation om man får tillgång av den i efterhand. Glad

Invisible
0

Jag var också med på en kurs förra(?) helgen, då i Falun, Dalarna. Jag tyckte det var jättebra! :D

eighteenlives
0

Man får inget material förutom en liten folder som är en liten sammanfattning av kursen.. Penna och papper får man ta med sig själv… =)

bonjour
0

Tråden är gammal, men jag skriver i den ändå ;)

Jag ska på sån kurs i april. Köpte kameran igår, men bokade in ett datum redan nu :)

MartinO
0

Jag ha diskuterat en hel del med en av lärarna på Nikon School, även om jag inte sjäv gått kursen. Jag rekommenderar alla som har tillfälle att gå kursen. Den ger framför allt nybörjaren mycket matnyttigt.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning