Check & Clean
Check & Clean
Jag köpte min nikon d80 i januari 2009, och fick gratis check & clean i tre år. Har varit väldigt varsam med den. Men den har vistats ganska mycket i dammiga miljöer.
Är det nödvändigt att skicka den på check & clean nu? Det de kommer att göra är väl att rengöra huset, uppgradera, kommer de också se om det finns möjliga produktionsfel? för garantin täcker produktionsfel till ett år efter inköpet.
Hur bör jag göra? är det värt att skicka den? Får jag betala frakten?
Mvh Tove

Jag har svårt att se att du inte skulle stå för frakten. Jag har aldrig lämnat en kamera på check and clean, utan rengör själv. Läs gärna Fotoskolan #2 om rengöring.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Okej. Eftersom jag ändå har gratis check & clean i tre år, så är det lika bra att göra det tycker jag. Dessutom skulle säkert något oturligt hända om jag pillade i den..
Finns det någon här som skickat på check & clean, som vet vilka papper man måste bifoga? Förstår inte vad alla mina papper betyder..
Mvh Tove

Om du inte redan gjort det, så registrera produkten på Nikons hemsida. Sen tror jag det räcker att du skickar in kopian på kassakvittot och eventuellt ett värdebevis på Check & Clean, om du har det.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Har redan registrerat den. Okej. Så man behöver inte skicka med den där gula garanti-talongen eller så?