Nikkor 50mm 1.4 AF D
Nu när det snart är jul ska man ju passa på, är Nikkor 50mm 1.4 AF D ett bra val av objektiv? Har redan en Nikkor 18-55 (kit) och Nikkor 55-200.
Någon kunnig som kan visa lite bilder tagna med den och kanske berätta vad ni tycker om den? :)

Du har D40 om jag inte minns fel? Du får ingen autofokus menmen, Jag har 1,8 och jag älskar det! No regrets! Ingen autofokus men det funkar ändå.

Ja, har Nikon D40. Såg nu att jag copyerade fel länk ;) Det ska såklart vara Nikon Nikkor AF-S 50/1,4 G

Då funkar autofokusen.

#3 Ja, jag tänkte väll det ^^ Haha, men hur tycker du den verkar, någon annan? ;)

#4 Det är ett måste i varje Nikonägares väska, ett ljusstarkt 50mm. Köp det! Du kommer aldrig ångra dig!

#5 Okey, det lutar nog att man ska önska sig det. Är 4000 :- dyrt? http://www.cyberphoto.se/info.php?article=AFS50_14

#6 Nejdå. Det är det inte. Cyberphoto älskar jag så säger inte nej. Snabb leverans är inte helt fel heller. Beställde tisdag kväll fick paketet Torsdags förmiddag och kunde hämta ut plus lite godis i kartongen.

#7 Ja, de brukar vara snabba. Köpte min D40 där + två objektiv och fick det två dagar senare. :) Tack så mycket för hjälpen

Så lite så, Du får återkomma och berätta hur det gick 

Självklart 
Jag har handlat av Cyberfoto massor av gånger. Alltid fått sakerna efter ett par dagar. Eftersom allt fungerat så vet jag inte hur de hanterar garantifel och övr. reklamationer.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Yippie! Igår fick jag mig objektiv! :D Bilder kommer så fort jag har tid! :D

#12. Grattis till en mycket bra glugg. Nu vill vi se massor av fina porträtt med ultrakort skärpedjup.