Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 589 ggr
Kareem
0

Kritik - Närbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild tagen med en Nikon D60 18-55mm (standard) objektiv.

Bilden är på mig själv och är tagen i mitt sovrum med släckta lampor endaste belysningen kommer ifrån min datorskärm.

Bilden har även redigerats i Capture NX och Photoshop för lite små ändringar…så som ögonfärgen har blivit mera "ljusbruna" osv osv…
aja hoppas ni kan ge mig så mycket kritik som möjligt så jag undviker framtida fel!

Tack på förhand// Kareem

MiGardet
0

Gillar att dina ögon är röda!

Det tekniska får andra uttala sig om - där vet jag inget.

Kareem
0

Vard den så perfekt?

kom igen de måste finnas nån som kan ge mig lite kritik:P

Buuc
0

Jag gillar den! Sådana beskärningar brukar oftast vara för tajta men den passar perfekt till bilden. Jag älskar hur du framhäver ögonen; de är ju en mycket viktig del i porträtt, särskilt på människor, iallafall tycker jag det. Fina färger och bra skärpa. :) Dessutom är den ju full av känslor.

Bra jobbat!

Fraggelfia
0

Håller med buuc. Jag gillar denna bilden skarpt utan kritik!

ggroen
0

jag gillar bilden skarpt!

Det jag funderar lite på är om den skulle bli bättre om din hand inte funnits där.. Fast samtidigt vet jag inte om det var en del av charmen.. Beslutsångest där haha.

/Alina

LisaF
0

Jag tyckte att det var charmigt med handen där.
Först när jag såg bilden reagerade jag negativt på att dina ögon var röda. Men när jag inspekterade bilder mer noggrant insåg jag att det var rätt häftigt och jag såg bilden på ett helt annat sätt.
Skärpan sitter rätt och jag gillar också den tajta beskärningen på denna bild.

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Kareem
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack, ah jo jag funderade faktiskt på att inte ta me handen, men då skulle den sett rätt så wierd ut, så den fick vara med.

Här är en annan version utav denna bilden…

Neoos
0

Gillar den första bilden stort! Men den andra har brus i bilden på några ställen så det ser helt enkelt inte lika bra ut.

Kareem
0

#8 Brus?:P, vart då?

Neoos
0

#9 I ditt öga och ögonvrå