hare i siktet
Var ute på den dagliga hundpromenaden men denna gången utan riktig kamera då jag lånat ut den till min dotter å vad händer då jo då ligger de en hare 2 meter ifrån mig å hunden i en lega den hade grävt ner sig troligen på morgonkvisten för spåren var översnöade så jag tog bilden med mobilen fick en bild sen stöttes den upp av vår närvaro och då fibblade jag med mobilen så jag hade den på bild när den hoppade upp men sen hängde sig mobilen ….'''… … … .kit tror jag ja sa:-)
mvh/bjorsa

Jag kräver större knappar på mobilerna inga små fibbliga knappar som gör att missar bilder :-)u fick de bli några på hunden oxå jag har redigerat bilderna så att hon ser ut att gå lös men hon har koppel på sig bara de att jag klonat bort de för om hon gick lös då hade jag inte haft henne med mig in hon hade dragit på jakt då
mvh/bjorsa

Märkligt jag glömde att minska ner bilderna förutom den första som är ett urklipp ur en större bild men dom andra 2 bilderna var på 256 kb och 279 kb och 1280*1024 och nu här på foto i fokus är dom 640*800 utan att jag gjort något ??(och 50-57 kb)
mvh/bjorsa
#3: Det är för att vi minskar ned bilderna till max 800 px bredd eller höjd.. :)
Mvh // Johan

#4 aha då förstår jag de innebär att man inte behöver fixa med storleken alls nu fast om man som jag sitter med ca 112 kb/s men bara 56 kb uppströms så är de väl lika bra att minska ner dom stora bilderna annars tar de ju sådan tid ,fast även jag kommer att få adsl den 26 jan 2 mbit gick de max att få hit men de e mkt bättre än de 3 kan leverera som jag har nu via 3g telefonen
mvh/bjorsa

#1 Hjälp, din hund ser ut som en varg. Tittade på bilden före jag läste texten och var övertygad om att det var en varg.

Ingen rädder för vargen här :-)Näe hon har inge varg i sig utan hon har siberien huskie alaskan malmute lite grönländare å en gnutta border collie i sig och på siberien huskie sidan så kommer den från draghundsdelen så den var säkert inte ren utan nog alaskan huskie där i så en polarkorsning :-))
mvh/bjorsa

Väldigt fina bilder! Föll pladask för speciellt bilden i #11. Vilken närvaro, det är som man själv är ute på spaning efter "fotovilt".

Kul att du gillade bilden erir ,problemet när man fotar henne är att hon oftast då kommer fram mot en eftersom jag hukar eller ställer mig på knä men nu vädrade hon haren som nog tryckte nånstans där på åkern.
Fast jag går i skogen varje dag är de sällan man ser vilt ibland dyker nån hare upp på nån åker men då på långt håll till och med rådjuren ser jag sällan nu för att inte tala om räven den har jag nog bara sett 1-2 ggr under 05 men såklart dom är säkert där i buskarna de e bara jag som blivit halvblind:-))
mvh/bjorsa, å god fortsättning på de nya året