Fråga ang. nikkor 80-200
Nu har jag blivit erbjuden att köpa ett 80-200 optik för ett helt okej pris.
Frågan är om den passar min D80 då säljer skrev att han använde en D300. "Långsammare än AF-s. AF är mekanisk autofokus." skrev han, och eftersom ja köpte min kamera begagnad så fick ja tyvärr inte med manualen så ja kan läsa om det passar och fungerar bra, men ja antar att nån här inne på forumet kan detta.
Så tror ni att objektivet funkar bra på min d80? 

Ja det funkar utmärkt då D80 har fokusmotor i huset.
Härligt!

Annars kan man gratis ladda ner manualer på Svenska från Nikon sverige.
Man behöver bara skapa ett konto först och logga in.
#3, #4 tack så mycket!
Är 3500 ett bra pris?
Ja, 3500 är ett riktigt bra pris!
Själv föredrar jag inte skjutzoomar dock, men det är väl mest för att man inte har vanan inne..
3500:- är mycket bra pris. Jag har ett likadant till mina kameror, D50 & D200, som jag köpte för 4000:- för ett par år sedan. Då fick säljaren bud på 6000:- samma kväll som jag var där och hämtade det ;)
Mycket fin optik, skarp, trevlig att använda. Skjutzoom är endast en vanesak, jag föredrar det nästan nu efter att ha använt 80-200 sedan 2007.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag skulle nog aldrig komma överrens med en skjutzoom, men det är onekligen mycket glas för pengarna. Det är inget snack. Är gluggen frisk, får du inte mer för pengarna.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Grattis till ett riktigt fynd!!
Den dagen du bestämmer dig för at sälja den är chanserna stora att du får mer än du betalat för den.
Hoppashoppashoppas att det finns kvar för pappa sa idag att ja fick beställa det, så har ingen varit och köpt det så är det mitt! :D

Håller tummarna. 
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Härligt :D
Jag håller med Anna, efter att ha använt objektivet i över 1 år föredrar jag nästan skjutzoom!
Vad menas med skjutzoom? d:
#14 Att man drar objektivet utåt/inåt när man zoomar istället för att "snurra" på det som man oftast gör.
mvh Martin
#13 låter bra!
håller på att bjuda på ett nu på tradera, 21:30 avgörs det, så hoppas det blir mitt då! :')
Måste bara fråga om det här objektivet är likadant? För det står annorlunda bland alla siffror och bokstäver på detta än det i bilden ja postade.
http://www.tradera.com/Nikon-Nikkor-AF-80-200mm-1-2-8-ED-For-alla-Nikons-Digitala--auktion_103927876
#17 Ja, det är samma.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
det på tradera blev också sålt, men har nu hittat ett nytt, ja bad honom gå ner några hundra och det gick han med på! Så nu ska han avbryta auktionen så ska pappa bara komma hem så ska vi komma överrens om hur vi ska göra med betalning osv. :D
#19 Härligt, lycka till! =)

#20 Heeej Liiiiinaaaa =D
(Var bara tvungen)
#21 Haha, hej hej! Nu ska vi inte störa tråden här va 

#22 Nej men jag ville 
Nu har pappa pratat med killen, och pappa sätter in pengarna imorn så skickar han det när pengarna är inne! 

Vad kul! 

Gratulerar till köpet!
Jag har ett likadant som jag köpte för ngt år sedan av en av DN´s fotografer (pensionerad) och det är ett av mina absolut bästa objektiv!!!
Stabilt, mkt god skärpa och en gedigen känsla.
Sen finns det dom som hävdar att skjutzoomen är sämre än vrid men det är nog bara avundsjuka.
Mats Stråhle
#25 menat! 
#26 tack! okej, va bra