Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 739 ggr
Anna
0

Häst på sommaräng

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara be om lite kommentarer ang. den här bilden.

Fotad med min första kamera, Canon Powershot A510. Inte redigerad. Föreställer min älskade Wind of Fields när hon fortfarande hade Wilda i magen.

Vad tycker ni om ljuset? För ljust? Är sluttningen ett problem? Något i bakgrunden som ska bort? 

MVH
Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

jojjehanna
0

Ja, jag tycker den ser för ljus ut och så, skulle jag inte bli förvånad om hon som många andra kvinnor fällde kommentaren: "Ser min bak stor ut från den här vinkeln?" och ja, det gör den. Dessutom ser mulen lite liten ut i sin tur. Tycker bakgrunden är fin.

Anna
0

#1: Tänkte inte ens på att bakpartiet blir för stort och mulen för liten. Tack för att du uppmärksammade mig!

MVH

Anna Attlid

annaattlid.se

Robert
0

#0, det som är närmast kameran är det som blir störst. Hon har en stor bak, bilden känns lite överexponerad. Trädet till vänster kunde du ha undvikit vid fotograferingen, svårt nu och göra något åt det om du inte vill spendera en massa tid i ps.

Hälsningar

Robert

Yeahsussu
0

Fin häst! Bakgrunden är vacker och harmonisk. Dock är bilden alldeles för "blek". Jag skulle gärna se starkare färger.

Anna
0

#3: Jo det förstås. Bilden togs sommaren efter att jag fått min första kamera och då ahde jag inte hittat hit till Foto iFokus ännu, så jag visste inte så mycket. :) Tack!

#4: Tack, visst är hon fin? Jo bakgrunden är det jag gillar mest också, känner även jag att den är för ljus & blek (dock ingenting jag kan förbättra, har testat).

Tack!

anna

annaattlid.se

MiaMaria
0

Som intresserad fritids-häst-fotograf hade jag nog försökt få hästen att stå mer i plan nivå och sen ta i jämnhöjd med den, kanske något nerifrån. Hade även försökt att få hästen att stå så man antingen har bakgrunden nära eller längre bort.