Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 354 ggr
Mini_Missy
0

Vad tycker ni om denna hästbild?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag vill bli en bättre fotograf kan ni väll kommenterna mina bilder! På denna bilden har jag skrivit att jag e fotograf ganska nära hästen och det beror på att ingen ska kunna ha den och ha den på en internetsida! Vill gärna ha kommentarer!

Anne
0

Charmig bild! Skuggorna stör lite - dels på sidan av hästen, och dels att huvudet är avhugget till vänster. Men fin kontakt med hästen! :)

Mini_Missy
0

Ja skuggorna ser man! Iallafall den som höll hästen och hästens skugga!

emmaa
0

Ska man ha med skuggor tycker jag att man ska se till att ha med hela. Skuggan av den som håller i hästen är också lite jobbig.

Jag gillar inte riktigt att bakbenen inte syns, det ser ut som att hästen inte har några.

Ta bort datuminställningen på kameran också, det förstör annars bra bilder!

Ögonkontakten med hästen är fin och jag tycker det är bra att du lämnat lite plats åt det håll hästen vänder huvudet.

Ta inte för hårt på all kritik nu, men du skrev att du ville bli en bätte fotograf och då försöker man hitta så mycket fel man bara kan! Glad

/Emma

Mini_Missy
0

Nej det är helt okej Emmaa jag är bara tacksam om det är lite kritik som man ska ändra på! Men hur tar man bort datum saken då? :P

emmaa
0

Det är en inställning på kameran som lägger till datum på varje bild, kolla i din instruktionsbok så hittar du det nog!

Mini_Missy
0

okej tackar tackar!

Anna
0

Huvud- och öronposition bra. Blicken fäst strax bakom kameran ser det ut som, vilket är lika med att hästen riktar uppmärksamheten mot dig. Bra!
Tycker att just den här vinkeln inte passar den här hästen, huvudet blir väldigt avlångt och ögonen små. Nu har jag inte sett hästen i verkligheten men det var den uppfattningen jag fick.
Lite trista färger. Höj kontrasten i Photoshop om du har möjlighet. 

Det känns lite avklippt när benen är utanför bilden sådär - försök att beskära högre upp alt. ha med hela benen.
Skuggan av den som håller hästen är verkligen inte bra. En störande detalj. Även grimskaft tycker jag är lite jobbigt men det kanske bara är jag.

Bakgrunden är rak och fin, det är ett stort plus!

Hoppas du inte blir ledsen nu för det jag säger, jag menar såklart ingenting illa. :)

Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Mini_Missy
0

Det gör inget Attlid  Jag ska tänka på det! Men jag tog det fotot i sommras och kunde inte så mkt då :P

jojjehanna
0

Jag tycker du har fått fel vinkel, du ser ut att stå lite lägre än hästen, försök vara på "ögonhöjd" för nu är mulen lite oproportioneligt lång ut. Jag tror fotot hade vunnit på att vara på högkant så du hade fått med mindre av bakgrunden och mer av hästen. Ta ett snyggare grimskaft nästa gång, inte snyggt med trådar son sticker fram. Tycker också att skuggan stör och att du kapat hästen lite knasigt, antingen hela benen med eller inte alls. Hästen ser pigg och vaken ut och är uppmärksam mot dig och det är bra.

Mini_Missy
0

Okej tack! Ska tänka på det jojjehanna

Yeahsussu
0

Det är 3 saker jag stör mig på.

1. Skuggorna. Vill du ha med skuggor i bilden se då till att använad dom på rätt sätt.

2. Texten och datumet. Den rosa texten med ditt namn tar bort fokusen från själva hästen. Och datumet nere i vänstra hörnet drar till sig blicken så man vet inte riktigt vad man ska kolla på i allra första anblicken.

3. Beskäringen. Ska du beskära nåt så beskär det då ordentligt istället för att lämna det lite "halvdant". I din bild är hästens ben bortkapade. Försök få antingen hela hästen med, eller endast huvudet om du så vill.

Annars en charmig bild.

Robert
0

#0, jag gillar ljuset och skuggan som faller ned på marken. Jag skulle helst vilja se mer av hästens bak om det är halvkropp du är ute efter, sedan även mer av skugga till vänster i bild.

Hälsningar

Robert

Linjerat
0

Skuggorna och bakgrunden är lite störande. Vore snyggare om du hade fotat hästen i träns. Huvudet ser långt ut, det är lättare att fota en häst i profil. Annars är det en väldigt söt häst! =)