Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1261 ggr
storost
0

Kritik - morgonrodnad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag önskar gärna kritik

Minolta D5

Bländare f/5,6

Sluttid 1/40

ISO 800

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

storost
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Minolta D5

Bländare f/5,6

Sluttid 1/80

ISO 800

min egen hemsida.

storost
0

Är någon av Medarbetare hjälpsam och dela de två bilder till två tråder. Jag har nu läst, att man skulle lägga in bara en bild per tråd när man vill ha kritik.

Tack för det.Skäms

min egen hemsida.

MartinO
0

Vi låter tråden vara orörd. Vi diskuterar nya regler för kritikbilder som kommer att offentliggöras snarast.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

storost
0

putt…..Glad

min egen hemsida.

storost
0

är de värkligen så dåliga, att jag inte får kritik?

min egen hemsida.

BuxXum
0

Tycker dem är lite grusiga men jag är ju väl medveten om att det lätt blir det när det är mörkt. Men annars tycker jag mest om den första bilden. Även om det kan tyckar som lite mycket himmel med i bilden, men eftersom det är så fin färg så gör det ingenting enligt mig :P

Testa med att beskära bilden lite så du tar bort lite av himlen på den andra bilden så tror jag det blir snyggare.

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

storost
0

Tack för det! Det ska jag prova Glad

min egen hemsida.

FeliciaS
0

Synd att de är såpass korniga, men det kan ofta bli det med ISO 800 (varierar mellan olika kameror också). Du skulle ev. kunnat ha kameran på stativ och lite längre tid.

Jag tycker att den första bilden hade lite väl rörig förgrund. Dessutom känns linjerna sneda. Tyvärr faller den mig inte i smaken alls trots härlig färg på himmelen.

Andra bilden tycker jag bättre om eftersom förgrunden är finare. Däremot är hälften himmel, hälften mark och det gör bilden rätt tråkig. Jag skulle gärna sett att du beskar bilden en bit i underkant, så den börjar ungefär nästan uppe vid vattnet.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

storost
0

Jag det stämmer med stativet och längre slutartid.

Det med beskärning ska jag också prova. Tack för din kritik.

min egen hemsida.